شهر خبر

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد؛

تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم

تایید ترکیب دو دارو برای درمان بیماری آسم

پس از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، داروی Airsupra برای بزرگسالان مبتلا به آسم تایید شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این دارو ترکیبی از آلبوترول (آگونیست بتاآدرنرژیک) و بودزونید (یک کورتیکواستروئید) است.

این دارو برای درمان یا پیشگیری از انقباض برونش (مسیرهای هوایی باریک) و کاهش خطر حملات آسم در بیماران مبتلا به آسم ۱۸ ساله و بالاتر استفاده می‌شود.

این دارو همچنین اولین داروی تأیید شده در ایالات متحده است که حاوی کورتیکواستروئید استنشاقی است که به عنوان تسکین دهنده به جای کنترل کننده علائم آسم تأیید شده است.

آسم یک بیماری طولانی مدت است که در آن مجاری هوایی ملتهب و باریک شوند. فردی که دچار حمله آسم می‌شود ممکن است سرفه، خس خس سینه، احساس سفتی قفسه سینه و تنگی نفس داشته باشد.

قبل از تأیید، این سازمان، اثربخشی دارو را در کاهش حملات شدید آسم در یک مطالعه تصادفی با بیمارانی که آسم متوسط تا شدید داشتند، ارزیابی کرد.

بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه به‌طور تصادفی از Airsupra یا فقط آلبوترول به تنهایی استفاده کردند. بیماران حداقل ۲۴ هفته تحت درمان قرار گرفتند.

محققان مشاهده کردند بیماران بزرگسال تحت درمان با Airsupra در مقایسه با افرادی که فقط از آلبوترول استفاده می‌کردند، ۲۸ درصد کاهش خطر حمله شدید آسم داشتند. Airsupra از طریق دو استنشاق خوراکی دریافت می‌شود.

طبق گفته سازمان غذا و دارو، بیماران نباید بیش از شش دوز، در مجموع ۱۲ استنشاق، در یک دوره ۲۴ ساعته استفاده کنند. افرادی که دارای اختلالات قلبی عروقی، اختلالات تشنجی، پرکاری تیروئید، دیابت و عوارض کتواسیدوز هستند باید با احتیاط از دارو استفاده کنند.

شایع‌ترین عوارض جانبی برای کسانی که Airsupra مصرف می‌کردند، سردرد، عفونت قارچی دهان، سرفه و مشکل در صحبت کردن بود.