شهر خبر

نگرانی عمیق هرتزوگ: «اسرائیل» تکه تکه خواهد شد

نگرانی عمیق هرتزوگ: «اسرائیل» تکه تکه خواهد شد

رئیس‌ رژیم صهیونیستی با اظهار نگرانی عمیق خود از تظاهرات صدها هزارنفری در سرزمین‌های اشغالی، اذعان کرد که این رژیم در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ قرار دارد و ممکن است از هم بپاشد.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه، ۱۵ژوئیه) با اظهار نگرانی از تظاهرات صدها هزار نفری ساکنان سرزمین‌های اشغالی، نسبت به تبعات آن هشدار داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی‌۲۴»، هرتزوگ به اقدامات و مواضع کابینه درباره اصلاحات سیستم قضایی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و تاکید کرد: «اختلاف بر سر اصلاحات دستگاه قضا، ملت ما را تکه تکه خواهد کرد».

او در ادامه افزود: «من امروز بر دو مسئله حیاتی تمرکز دارم که معتقدم به عنوان رئیس مسئولیت آن‌ها را برعهده دارم: جلوگیری از یک بحران بی‌سابقه تاریخی در قانون اساسی و توقف تفرقه در داخل ملت».

رئیس رژیم صهیونیستی از محل اقامتش در قدس، درباره تحولات در خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی گفت: «ما در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ هستیم؛ این درگیری من را عمیقاً نگران می‌کند، همانطور که بسیاری را در سراسر اسرائیل نگران کرده است».

اختلافات میان احزاب رژیم صهیونیستی پس از آن بالا گرفت که کابینه جدید تل‌آویو به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد؛ حالا مخالفان کابینه از ساکنان شهرک‌های اشغالی خواسته‌اند تا برای سقوط کابینه نتانیاهو به خیابان بیایند.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، به همراه دیگر متحدان افراطی‌اش که دارای پرونده‌های فساد و تروریسم هستند، بنا دارند با این طرح و به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را لغو کند.