شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میانمار#مقامات

ردپای شرکت اسرائیلی در قتل‌های میانمار

ردپای شرکت اسرائیلی با نرم‌افزار جاسوسی در قتل‌های میانمار

یک شرکت و چند نفر از مقامات رژیم صهیونیستی به جرم فروش نرم‌افزارهای جاسوسی به عوامل کودتا در میانمار، متهم به مشارکت در قتل مردم این کشور شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک شرکت اسرائیلی و چند مقام صهیونیست که در سال ۲۰۲۱ برای کمک به کودتای میانمار به به دولت این کشور نرم‌افزارهای جاسوسی فروخته بودند، حالا متهم به دست داشتن در فجایع حقوق‌بشری نظیر قتل هستند و تحت پیگرد قرار دارد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، اسناد جدیدی یافت شده که نشان می‌دهد شرکت اسرائیلی «Cognite Software» یک ماه قبل از کودتای نظامی میانمار که در فوریه ۲۰۲۱ رخ داد، در مناقصه فروش نرم‌افزارهای جاسوسی به یک شرکت مخابراتی تحت حمایت دولت در این کشور برنده شده است.

بر اساس یک شکایت حقوقی که اخیراً به دادستانی رژیم صهیونیستی ارائه و امروز جزئیات آن فاش شد، این قرارداد در حالی منعقد شده که کابینه تل‌آویو پیش‌تر گفته بود انتقال فناوری دفاعی به میانمار را پس از حکم دادگاه عالی در سال ۲۰۱۷ متوقف خواهد کرد.

رسانه‌های گزارش دادند که این شکایت که توسط «ایتای مک»، وکیل اسرائیلی در حال پیگیری است؛ او پیش‌تر که تلاش‌ها برای اجرای حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را رهبری می‌کرد، خواستار تحقیقات جنایی درباره این معامله است.

این شکایت علیه شرکت اسرائیلی، سایر مقامات صهیونیست در وزارتخانه‌های جنگ و خارجه را نیز متهم می‌کند؛ کسانی که بر این‌گونه معاملات نظارت کرده و «کمک و مشارکت در ارتکاب جنایات علیه بشریت در میانمار» را بر عهده داشتند.

گفته می‌شود این نرم‌افزار جاسوسی می‌توانست به مقامات میانماری و صهیونیستی این امکان را بدهد که به تماس‌ها گوش دهند، پیام‌های متنی و ایمیل‌ها را مشاهده کنند و مکان کاربران را بدون کمک شرکت‌های اینترنتی و مخابراتی ردیابی کنند.

این شکایت از طرف بیش از ۶۰ مقام صهیونیست از جمله رئیس سابق کنست و همچنین فعالان ، دانشگاهیان و نویسندگان تقدیم شده است. گفته می‌شود که مسئولان شرکت اسرائیلی یا مقامات نظامی دولت میانمار تاکنون به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده‌اند.

منبع: فارس