شهر خبر

با لقب خاص پرسپولیس در جام حذفی آشنا شوید

اغراق نیست اگر پرسپولیس را پنالتی زن ترین تیم رقابت‌های جام حذفی کشور نامید.

با لقب خاص پرسپولیس در جام حذفی آشنا شوید

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

شاگردان یحیی گل محمدی در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، در ضربات پنالتی موفق شدند تیم ون پارس اصفهان را شکست داده و به مرحله بعدی صعود کنند. نکته جالب آن که شاگردان یحیی گل محمدی ضربات خود را به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رساندند.

ضربه اول: مهدی ترابی پشت ضربه اول ایستاد و ضربه اش را زد که با وجود اینکه توپ به دست احمد مهرابی برخورد کرد اما تبدیل به گل شد.

ضربه دوم: فرشاد فرجی پشت ضربه قرار گرفت و ضربه اش را زد که توپ به کنج دروازه رفت.

ضربه سوم: مرتضی پورعلی گنجی با یک ضربه محکم، ضربه اش گل کرد.

ضربه چهارم: محمد عمری ضربه اش را زد و توپ پس از برخورد به تیر، تبدیل به گل شد.

نکته جالب آن که گئورگی گولسیانی پنالتی زن اول پرسپولیس در دقیقه ۵+۱۰۵ از زمین خارج شد و جای خود را به فرشاد فرجی داد و این دومی زننده یکی از ضربات پنالتی تیمش بود و به زیبایی هر چه تمام تر آن را تبدیل به گل کرد.

گئورگی گولسیانی گرجی نیز در این دیدار و پیش از تعویض خودش یک ضربه پنالتی را به سود تیمش تبدیل به گل کرده و ...

این در حالی است که پرسپولیس بازیکنان پنالتی زن دیگری همچون؛ میلاد سرلک، علی نعمتی، سیامک نعمتی، سعید صادقی و حتی امید عالیشاه را در اختیار دارد و برهمین اساس پنالتی زن ترین تیم جام حذفی بوده است.

نکته قابل تأمل آن که پرسپولیس درون دروازه خودش علیرضا بیرانوند را دارد که یکی از پنالتی گیرترین گلرهای ایران و حتی آسیاست. او موفق شده است در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند و در این دیدار نیز از دقیقه ۱۱۹ جانشین احمد گوهری شده و موفق شد دو ضربه پنالتی ون پارس اصفهان را مهار کرده و تیمش را به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور برساند.