شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#آلمان#طبیعی#فرماندار

اعتراف مقام آلمانی؛

تعمیر نورداستریم به مراتب ارزان‌تر از خرید گاز مایع آمریکا است

تعمیر نورداستریم به مراتب ارزان‌تر از خرید گاز مایع آمریکا است

فرماندار ایالت ساکسونی آلمان خواستار تعمیر خطوط لوله نورداستریم شد و گفت که این کار خیلی ارزان‌تر از خرید گاز مایع طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایکل کرشمر، فرماندار ایالت ساکسونی آلمان با درخواست تعمیر خطوط لوله نورداستریم که در جریان خرابکاری منفجر شد، گفت که وقت پیمانکاران برای تعمیر آن رو به اتمام است!

کرشمر درباره این موضوع گفت: گرچه مادامی که جنگ در اوکراین جریان دارد، موضوع گاز روسیه گزینه روی میز نیست اما آلمان باید برای بعد از جنگ، گزینه خرید سوختی ارزان‌تر از گاز طبیعی مایع را برای خود محفوظ نگه دارد.

وی افزود: بنابراین کنسرسیوم روسی-آلمانی که مسئولیت نورداستریم را برعهده دارند باید اطمینان حاصل کنند که این خطوط لوله قابل تعمیر هستند. داریم وقت را از دست می‌دهیم. اگر خسارت تعمیر نشود، نورداستریم تا مدت‌های طولانی قابل استفاده نخواهد بود.

آلمان از سال ۲۰۱۱ شروع به واردات گاز از طریق خط لوله «نورداستریم یک» کرد تا زمانی که شرکت گازپروم روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲ انتقال گاز را متوقف و تحریم‌های اتحادیه اروپا را مانعی بر سر فرآیند تعمیر و نگهداری این خط لوله توصیف کرد. نورد استریم ۲ نیز قرار بود امسال وارد فاز اجرایی شود اما برلین در ماه فوریه و چند روز پیش از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، صدور تاییدیه‌ را تا مدتی نامشخص تعلیق کرد.

در ماه سپتامبر هر دو خط لوله منفجر شد و اوکراین نقصیر با گردن روسیه انداخت و چند کشور غربی نیز مدعی شدند که مسکو پشت پرده این خرابکاری بوده است.

کرملین به دفعات هرگونه دست داشتن در این انفجارها را رد و اعلام کرد که خرابکاری در خطوط لوله «خودش» که منابع سودآور و درآمدزا و اهرمی برای فشار به اروپا است، تفکری «احمقانه» است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «آنگلوساکسون‌ها» را مقصر این انفجارها اعلام کرد. آنگلوساکسون‌ها عبارتی است که روسیه برای خطاب کردن اتحاد فرااقیانوسی آمریکا و انگلیس استفاده می‌کند. به گفته روسیه، آمریکا به دلیل جایگاهش به عنوان تامین‌کننده گاز طبیعی مایع برای اروپا، از این حمله خرابکارانه سود برده است.

بر اساس برخی گزارش‌های جدید، مقامات غربی در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که دست داشتن روسیه در این خرابکاری، غیرمحتمل است.

موضع فرماندار ایالت ساکسونی درباره نورداستریم، موضعی تازه نبوده و او در ماه اکتبر نیز گفته بود که آلمان علاوه بر انعقاد قراردادهای طولانی‌مدت با آمریکا، قطر و سایر کشورهای عربی برای گاز طبیعی، باید در آینده «دوباره از گاز روسیه استفاده کند.»

او یکی از اعضای حزب «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» است که رهبری آن را آنگلا مرکل، صدراعظم سابق این کشور برعهده دارد. هر دو خط لوله در زمان صداعظمی مرکل ساخته شد اما حزب حاکم کنونی این کشور بازگشت به گاز روسیه را رد کرده و این در حالی است که هزینه‌های انرژی در آلمان رو به افزایش گذاشته است.