شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت ایران#صادرات نفت

پایان صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود

صادرات نفت تهران از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 از توافق هسته ای سال 2015 خارج شد و تحریم ها را با هدف محدود کردن صادرات نفت و درآمدهای مرتبط با آن به دولت ایران بازگرداند، محدود شده است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات  نفتی در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، که به دنبال احیای توافق هسته ای بود، افزایش یافته است و بر اساس برخی برآوردها به بالاترین سطح از سال 2019 رسیده است.

مشاور انرژی SVB International گفت: صادرات نفت خام ایران در دسامبر به طور متوسط 1.137 میلیون بشکه در روز بود که 42000 بشکه در روز نسبت به نوامبر افزایش داشت و بالاترین رقمی که SVB در سال 2022 بر اساس برآوردهای قبلی گزارش کرده بود.

سارا وخشوری از SVB گفت: «در مقایسه با دولت ترامپ، هیچ سرکوب یا اقدام جدی علیه صادرات نفت ایران صورت نگرفته است. صادرات ژانویه تا کنون مانند ماه های گذشته قوی بوده است.»

وی ادامه داد: کاهش تقاضای چین و عرضه روسیه به چین چالش بزرگی برای آنها بوده است. بیشتر نفت این کشور همچنان به خاور دور و در نهایت چین می رود. ایران همچنین به ونزوئلا برای صادرات نفت خود کمک می کند.

مشاور پترو لجستیک که عرضه نفت را دنبال می کند، گفت که همچنین شاهد یک روند صعودی در صادرات نفت خام ایران است که از نظر این شرکت در دسامبر به بالاترین سطح خود از مارس 2019 رسیده است.

Kpler، یک شرکت اطلاعاتی، صادرات نفت خام ایران را در نوامبر 1.23 میلیون بشکه در روز اعلام کرد که بالاترین میزان از آگوست 2022 و تقریباً برابر با نرخ 1.27 میلیون بشکه در روز آوریل 2019 است، اگرچه در دسامبر به کمتر از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

انتهای پیام/