شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#حیات وحش#بارش برف

غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برودت هوا و بارش برف

غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برودت هوا و بارش برف

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از غذارسانی به حیات وحش توسط محیطبانان در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برودت هوا و بارش برف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به تلاش شبانه روزی محیطبانان در شرایط کاهش دمای هوا و بارش برف برای تامین غذای حیات وحش، اظهار کرد: آن چیزی که الان محیطبانان ما بیش از همه با آن درگیر هستند غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست است. با توجه به برودت هوا و پوشش برفی که مناطق مختلف را در بر گرفته است، اگر غذارسانی به حیات وحش انجام نشود، از مناطق خود خارج و به سمت مناطق مسکونی حرکت می کنند که این موضوع می تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: در این راستا، محیطبانان نقاطی را در مناطق حفاظت شده انتخاب می کنند و علوفه هایی که از قبل خریداری و نگهداری شده را در این نقاط توزیع می کنند اما با این وجود و به دلیل برودت شدید هوا و بارش سنگین برف در برخی از استان های کشور، این امکان وجود دارد که غذای توزیع شده به طور کامل کفاف حیات وحش را ندهد و گونه هایی از آن به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

محبت خانی در ادامه گفت: درخواست ما از مردم عزیزمان این است که در صورت مشاهده چنین اتفاقی، مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیطبانی از طریق سامانه 1540 اطلاع دهند تا مانع از آسیب به گونه های حیات وحش از طریق شکار غیرمجاز شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چنانچه مردم تمایل دارند که برای تغذیه حیات وحش در این شرایط کمک کنند لازم است با محیطبانان منطقه هماهنگی لازم را به عمل آورند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد به بهانه جمع آوری کمک برای تغذیه حیات وحش مشغول سواستفاده هستند و با گذاشتن شماره کارت در فضای مجازی و... از احساسات پاک مردم در جهت منافع شخصی خود بهره برداری می کنند. بنابراین مردم عزیز اگر می خواهند کمک کنند حتما این کار را از طریق صندوق ملی محیط زیست یا خود محیطبانان انجام دهند.
 

انتهای پیام/