شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#سعید

قتل فجیع یک سرایدار در منطقه ولنجک تهران

مرد جوانی به نام سعید که ۳۵ سال سن داشت و سرایدار یک ویلا در منطقه ولنجک تهران بود، به طرز فجیعی به قتل رسید و یکی از همسایگان از مرگ او مطلع شد.

قتل فجیع یک سرایدار در منطقه ولنجک تهران

به گزارش سلام نو، ایران نوشت: ۲ قاتل اجاره‌ای که سرایدار یک ویلا را به شکل هولناکی کشته بودند در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.

رسیدگی به این پرونده از مرداد سال ۱۴۰۰ با گزارش کشف جسدی در منطقه ولنجک به کلانتری ۱۶۳ آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه دریافتند مقتول مرد ۳۵ ساله‌ای به‌نام سعید است که با اصابت ضربه جسم سخت به سرش به قتل رسیده و بیش از ۱۲ ساعت از مرگ او گذشته است که جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

یکی از همسایه‌ها که موضوع را به پلیس خبر داده بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: صاحب ویلایی که در همسایگی ما قرار دارد خارج از کشور زندگی می‌کند و تنها چند هفته در سال به ایران می‌آید و سال‌هاست که سعید به‌عنوان سرایدار از این ویلا محافظت می‌کند. شب گذشته سر و صدای زیادی از داخل ویلا توجهم را جلب کرد می‌خواستم به سراغ سعید بروم اما چون خیلی زود صدا قطع شد فکر کردم که شاید یک دعوای ساده بوده و نیازی به پیگیری من نیست.
صبح برای کاری از خانه‌ام خارج شدم که دیدم در ویلا باز است اما توجهی نکردم چند ساعت بعد وقتی برگشتم باز هم در باز بود که به موضوع مشکوک شدم.
چند باری سعید را صدا کردم و وقتی دیدم جواب نمی‌دهد وارد ویلا شدم و در نهایت با جسد او که به‌طور فجیعی به قتل رسیده بود مواجه شدم و پلیس را در جریان قرار دادم.
سرنخ جنایت
تحقیقات برای رازگشایی از قتل سعید ادامه داشت تا اینکه معلوم شد او روزها در یک کارگاه مبل‌سازی کار می‌کرده و شب‌ها هم سرایدار خانه ویلایی بوده است. در بررسی تیم جنایی اداره آگاهی مشخص شد که مقتول با یکی از همکارانش به‌نام رحمان در کارگاه از ماه‌ها قبل بر سر کار اختلاف داشته است.
پس از روشن شدن این موضوع رحمان تحت نظر قرار گرفت و چند روز بعد برای مأموران محرز شد که او در قتل سعید نقش داشته است و به این ترتیب وی بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت که ابتدا سعی کرد خودش را بی‌خبر از ماجرا نشان دهد اما وقتی دید مأموران به اختلاف او و سعید پی برده‌اند به ناچار لب به اعتراف گشود و عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال است که در کارگاه مبل‌سازی کار می‌کنم و رابطه خوبی با صاحبکارم داشتم و او خیلی به من اعتماد داشت تا اینکه ۲ سال قبل سعید همکارم شد و بعد از چند ماه برای بیشتر شدن حقوقش مدام از من پیش صاحبکارم بدگویی می‌کرد به طوری که احساس کردم جایگاهم را از دست داده‌ام.

اجیر کردن دو نفر با مبلغ یک میلیون تومان برای گوشمالی


به همین خاطر برای تنبیه کردن او ماجرا را به یکی از دوستانم گفتم و او دو نفر را به من معرفی کرد که در ازای دریافت مبلغ ۲ میلیون تومان حاضر هستند سعید را گوشمالی دهند. در نهایت با آنها قرار گذاشتم و گفتم مردی برای ناموسم مزاحمت ایجاد کرده می‌خواهم او را گوشمالی دهید با چانه زنی مبلغ یک میلیون تومان به آنها دادم و پس از توافق به سمت خانه ویلایی که سعید سرایدارش بود رفتیم.
وی در ادامه افزود: در ابتدا من زنگ خانه را زدم و سعید هم در را باز کرد اما خودم نرفتم و آنها وارد خانه شدند. بعد از دقایقی صدای درگیری به گوش رسید و تصمیم گرفتم وارد خانه بشوم تا مانع کارشان شوم که به یکباره دیدم همه جا ساکت شد و دو مرد با یک تلفن همراه و جعبه آن از خانه خارج شدند. وقتی به داخل رفتم دیدم سعید را کشته و پس از قتل هم به او آسیب زده‌اند.
پس از اعترافات رحمان ۲ مرد اجیر شده نیز بازداشت شدند و به قتل سعید اعتراف کردند و در توضیح ماجرا گفتند: پس از آنکه رحمان با ما تماس گرفت عنوان کرد که فردی به ناموس من چشم دارد و برای خانواده‌ام ایجاد مزاحمت کرده است.
روز حادثه ما برای کشتن سعید به خانه ویلایی نرفته بودیم فقط می‌خواستیم او را ادب کنیم. یک بار چند ضربه به سر و صورت او زدیم و قصد داشتیم خارج شویم که او شروع به فحاشی کرد. وقتی دیدیم فحش‌های ناموسی می‌دهد عصبانی شدیم و کارش را یکسره کردیم.
با گزارش پزشکی‌قانونی و پلیس، اعترافات صریح متهمان، گزارش بازسازی صحنه جرم برای متهمان به اتهام قتل عمد و جنایت بر میت کیفرخواست صادر و برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهمان بزودی محاکمه خواهند شد.