شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#جام حذفی

در گفتگو با مهر مطرح شد:

مهاجمان استقلال دقت کافی نداشتند/ یامگا اعتماد به نفس بالایی دارد

مهاجمان استقلال دقت کافی نداشتند/ یامگا اعتماد به نفس بالایی دارد

کارشناس فوتبال گفت: در روزی که مهاجمان استقلال برابر تراکتور کم دقت بودند یامگا توانست با اعتماد به نفس بالا، استقلال را به مرحله بعد جام حذفی برساند.

مرتضی یکه در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص پیروزی دو بر یک استقلال برابر تراکتور از مرحله یک شانزدهم جام حذفی گفت: استقلال بر خلاف بازی گذشته که مقابل تراکتور خوب نبود در این دیدار توانست یک بازی برتر را انجام داده و به پیروزی دست پیدا کند.

وی افزود: این دیدار می‌توانست به وقت اضافه کشیده نشود. مطهری که در دقایق ابتدایی به راحتی می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند از موقعیت بوجوده آمده استفاده نکرد تا استقلال به گل دست پیدا نکند. البته مطهری در یک صحنه دیگر هم نتوانست باز هم به گل برسد. کار به وقت اضافه کشیده شد اما در پایان، این استقلال بود که توانست با دو گل یامگا به مرحله بعد صعود کند.

کارشناس فوتبال در مورد تعویض‌های استقلال که منجر به پیروزی آبی پوشان شد گفت: استقلال از تعویض‌هایش بهترین استفاده را کرد. مهدی قائدی که در چند هفته گذشته خوب نبود و مورد انتقاد هم قرار گرفته بود در این دیدار شرایط متفاوتی داشت و با حرکت‌های سرعتی و رو به جلوش دو بار برای استقلال پنالتی گرفت که باعث پیروزی آبی پوشان در این دیدار شد.

وی در مورد درگیری‌های بوجود آمده در این دیدار گفت: حساسیت بازی و شکست استقلال در دیدار گذشته باعث شده بود تا شرایط این دیدار متفاوت‌تر از گذشته باشد. استقلال و تراکتور هر دو به دنبال برد بودند تا به مرحله بعد صعود کنند. این فشار باعث شده بود تا بازیکنان تا حدودی وارد حاشیه شده و دیدیم که یکی از بازیکنان تراکتور با سرمربی استقلال درگیری لفظی پیدا کرد و در مورد پنالتی‌ها شرایط بسیار بدی در زمین رخ داد و تا حدودی بازی به جنجال کشیده شد. بازیکنان ما باید بیشتر از اینها آرامش خود را حفظ کنند. بر اعصاب خود مسلط بوده و اجازه ندهند مسائل حاشیه‌ای هم باعث اخراج آنها شود و هم باعث ضربه خوردن به تیمشان باشد.

یکه در مورد نقش یامگا و سیلوا گفت: یامگا در بازی با تراکتور بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار بود. او بدون جنجال و با آرامش کامل بازی کرد و توانست در پنالتی دوم که هیاهوی بسیاری را هم ایجاد کرد گل برتری استقلال را وارد دروازه کند. سیلوا هم با اینکه چند اشتباه کوچک داشت اما در مجموع عملکرد فوق العاده ای داشت و کاملاً در بازی هوایی همه توپ‌های اول را دفع کرد.

کارشناس فوتبال در مورد شروع فصل نقل و انتقالات و عملکرد استقلال در این خصوص گفت: استقلال به چند مهره کارآمد نیاز دارد. هافبک طراح، یک مهاجم شش دانگ و یک دفاع کاملاً مطمئن نیاز استقلال در نیم فصل دوم است. آبی‌ها به جای اینکه دنبال بازیکنان پا به سن گذاشته باشند باید چند بازیکن جوان و با تجربه را به خدمت گرفته تا در آینده استقلال دچار مشکل نشود.

وی در پایان و در خصوص دیدار پنجشنبه هفته جاری استقلال برابر سپاهان از هفته شانزدهم لیگ برتر گفت: بازی استقلال و سپاهان همیشه جذاب و پربرخورد بوده است. استقلال می‌داند که باید برای رسیدن به صدر جدول حریفش را شکست دهد. اگر چه آنها در دور رفت مقابل سپاهان بازی را واگذار کردند اما حالا باید تمام تمرکزشان بر روی این دیدار باشد تا بتوانند هم نتیجه را به سود خود پایان داده و هم خود را به صدر جدول برسانند. سپاهان هم حریف دست و پا بسته‌ای نیست و می‌داند که برای گذر از بحران باید استقلال را شکست داده تا شرایطش در جدول بهتر شود.