شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#آلمان#روستای#منابع

آلمان تظاهرات فعالان محیط زیست را سرکوب کرد

آلمان تظاهرات فعالان محیط زیست را سرکوب کرد

منابع خبری از اقدام پلیس و نیروهای امنیتی آلمان در بکارگیری ماشین آب پاش، باتوم و گاز اشک آور برای مقابله با تظاهرات فعالان محیط زیست در روستای «لوتزیرات» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، پایگاه N-TV از سرکوب تظاهرات فعالان محیط زیست توسط پلیس آلمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این پایگاه اعلام کرد که پلیس آلمان برای پراکنده کردن تظاهرات فعالان محیط زیست در روستای لوتزیرات واقع در شمال راین-استفالیا از ماشین آب پاش، باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد.

نیروهای امنیتی پیش از این تخلیه لوتزیرات واقع در شمال راین-استفالیا را که قرار است شرکت آلمانی RWE از آن زغال سنگ استخراج کند را آغاز کرده بودند.

قرار بود این روستا تا پایان ماه ژانویه به موجب حکم قانونی به صورت کامل از جمعیت تخلیه شود اما فعالان حمایت از محیط زیست که مخالف استخراج زغال سنگ هستند خواستار حفظ محیط زیست لوتزیرات شدند و در خانه هایی که ساکنان از آنها کوچ کرده بودند مستقر شده و از تخلیه و خروج از آنها خودداری نمودند.

در این گزارش آمده است که پلیس برای جلوگیری از ورود دیگر تظاهرکنندگان به این روستا از ماشین آب پاش، باتوم و اسپری فلفل استفاده کرد.

سخنگوی پلیس گفت که نیروهای امنیتی برای مقابله با تظاهرکنندگان ناچار به استفاده از زور شدند و اطلاعات رسمی درباره زخمی ها یا بازداشت فعالان در دسترس نیست.

روز شنبه هزاران تظاهرکننده راهی لوتزیرات شدند و گریتا ثونبرگ فعال سوئدی محیط زیست هم به آنها ملحق شد. طبق اعلام برگزارکنندگان این تجمع، نزدیک به ۳۵ هزار نفر در این تظاهرات شرکت داشتند این در حالی است که پلیس این آمار را ۸ تا ۱۰ هزار نفر اعلام کرد.