شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#نیم فصل#بازیکنان

انتظاری: پرسپولیس با همین بازیکنان هم قهرمان می‌شود/ امیدوارم اتفاق خوب در نیم فصل دوم بیفتد

انتظاری: پرسپولیس با همین بازیکنان هم قهرمان می‌شود/ امیدوارم اتفاق خوب در نیم فصل دوم بیفتد

بازیکن سابق سرخپوشان گفت که اگر پرسپولیس بتواند یک مهاجم جذب کند، عالی است، اما اگر این اتفاق هم نیفتاد این تیم با همین نفرات می‌تواند قهرمان شود.

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره عملکرد شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیم فصل اول لیگ برتر که با صدرنشینی آنها به پایان رسید، اظهار داشت: با شرایطی که وجود داشت، پرسپولیس توانست در نیم فصل اول خوب بازی کرده و امتیازات خوبی را جمع کند. تیم نسبت به سال‌های قبل شاداب‌تر و بهتر بازی کرد و مستحق اولی نیم فصل هم بود. این هم در شرایطی اتفاق افتاد که تیم در ابتدای فصل تغییر و تحول زیادی در خود داشت و بازیکنان با کیفیتی هم جذب شدند که خیلی به تیم کمک کردند.

وی ادامه داد: اکثر بازیکنان تازه‌وارد بودند، غیر از بیرانوند و رفیعی که قبلاً هم تجربه بازی کردن در پرسپولیس را داشتند. به این ترتیب در نیم فصل اول به نوعی بازیکنان جدید در تیم جا افتادند و توانایی بیشتری دارند و در نیم فصل دوم شاهد عملکرد بهتری از آنها خواهیم بود. با این شرایطی که ایجاد شد و مشکلاتی که گریبان باشگاه را گرفت، به کادرفنی و بازیکنان در نیم فصل اول نمره قبولی می‌دهم. داستان لوکادیا پیش آمد، لیگ به خاطر جام‌جهانی دو ماه تعطیل شد و دیاباته هم مصدوم بود.

انتظاری با اشاره به جدایی لوکادیا و ترک ایران برخلاف قراردادش، تأکید کرد: راجع به لوکادیا زیاده از حد صحبت کردیم و به آن پرداختیم. باشگاه پرسپولیس آنقدر بزرگ هست که اسم لوکادیا در آن گم باشد. بیش از ظرفیتش به او بها دادیم در حالی که زیاد هم مهم نیست. خودمان بازیکنان بسیار خوبی داریم. خصوصاً بچه‌های خود آکادمی ما بسیار باکیفیت و عالی هستند. دیدیم که محمد عمری یا سینا اسدبیگی بدون ادعا کار را به دست گرفتند، اینها جوان‌های جویای نام هستند، خوشبختانه استعدادهای خوبی داریم که می‌توانند شرایط را به سود تیم رقم بزنند.

وی در مورد بازگشت دوباره عیسی آل‌کثیر گفت: او یک سال دور از مسابقات بوده و نمی‌دانم شرایط بدنی‌اش چطور است. قبلاً که نشان داده بازیکن باکیفیت و خوبی است. ما در نیم فصل هم فرصت جذب بازیکن را داریم، اگر با توجه به بازی‌های باقی‌مانده لیگ و جام حذفی بتوانیم بازیکن اضافه کنیم که خوب است، اگر هم نشود، با همین نفرات می‌توانیم کار را پیش ببریم، کما اینکه نیم فصل اول را با همین‌ها پیش بردیم و نتیجه هم گرفتیم. به همین دلیل حتی اگر بازیکن جدیدی به جمع تیم اضافه نشود، می‌توانیم در پایان فصل هم اولی نیم فصل را تکرار کنیم.

این پیشکسوت درباره سایر مدعیان لیگ امسال خاطرنشان کرد: الان تیم‌هایی هم که سرمایه‌گذاری کرده‌اند جا افتاده‌اند و نیم فصل دوم همه تیم‌ها کار سخت‌تری دارند. تراکتور که تیم سختی نشان داد و با مربی خارجی باکیفیت و زیبا بازی می‌کند. استقلال که همیشه تیم بزرگی بوده و هست، گل‌گهر و فولاد هم مدعی‌اند. امیدوارم اتفاق خوب هم در نیم فصل دوم بیفتد و تماشاگران به ورزشگاه‌ها بازگردند. این موضوع روی کیفیت بازی‌ها تأثیر دارد و نیم فصل جذابی را شاهد خواهیم بود.

انتظاری درباره وضعیت نامعلوم نیمکت تیم ملی تصریح کرد: هنوز برای تصمیم‌گیری در این باره فرصت هست، اما به نظر من خوب است که سرمربی جدید زمانی معرفی شود که فرصت تماشای لیگ را داشته باشد تا بتواند بازیکنان خوب را شناسایی کند. نظرات در مورد خارجی یا داخلی بودن سرمربی تیم ملی متفاوت است، باید در این‌باره اتاق فکر تشکیل شود و همه جوانب را در نظر بگیرند. ما جزو پیرترین تیم‌های حاضر در جام‎‌جهانی بودیم و باید مربی تیم ملی زمانی انتخاب شود که بتواند به شناسایی بازیکنان مستعد و جوان بپردازد و تیم ملی پوست‌اندازی کند. سرمربی جدید باید این امکان را داشته باشد که بازی‌های دوستانه باکیفیت انجام دهد، نه اینکه بازی دوستانه با بحرین و ازبکستان ترتیب دهند.

وی گفت: همه دنیا این روزها به سمت مربیان جوان رفته که انرژی لازم را برای کار کردن داشته باشند. بایرن مونیخ مربی 34-35 ساله آورده که آن انرژی را به بازیکنانش منتقل کند و هزینه‌ای که در تیم می‎شود جواب دهد. باید اینها را سرلوحه کار قرار دهیم.

انتهای پیام/