شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تجهیزات

هلال‌احمر بدون تجهیزات و امکانات خلع سلاح می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: وسعت خدمات هلال احمر به عنوان نهادی مردمی، فراتر از مرزهای هر کشور است، به صورت جهانی مشغول به فعالیت است و با توجه به اینکه در دنیا حوزه های اضطرار مفهوم خاصی  از حیث تجهیزات، پرسنل و آموزش دارد و علاوه براین هلال احمر به عنوان نهادی که قرار است مشکلی را حل کند باید این مفهوم ایمنی را هم در ذهن مخاطب ایجاد کند تا وقتی مردم لباس هلال احمر را می بیند، خطر را از یاد ببرند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: به جز تجهیزات، بار روانی این حوزه هم خیلی دارای اهمیت است اگر قرار است این ساختار خودش دارای مشکل باشد نمی تواند مشکلات مردم را حل کند. بخش عظیمی از احساس ایمنی مردم به هلال احمر وجود تجهیزات و نیروهای مجرب است.

حسینی در ادامه افزود: وقتی افراد مجرب  هم موجود باشند ولی ابزار لازم را نداشته باشند تقریبا در هنگام خدمات رسانی خلع سلاح می شوند و نمی توانند اقدام امدادی موثری انجام دهد. لذا مشخص است که در این فرایند، تجهیزات یکی از مهمترین اقدامات است. این

نماینده مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه از حیث ناوگان امدادی هلال احمر در مضیقه قرار دارد ادامه داد: دولت به این سازمان ها باید کمک ویژه ای بکند. برای تجهیز این حوزه یک کمک اضطراری نیاز است.  کشور ما در مسیری است که انواع و اقسام مخاطرات طبیعی آن را تهدید می کند لذا بسته به نوع مخاطره حتما باید تجهیزات مناسبی در اختیار باشد، زیرا هلال احمر در تمام کشور  و در تمام حوادث و در خط مقدم ایفای نقش کرده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس توضیح داد: امیدواریم مجلس و دولت مسیر کار را به سمتی ببرند که حوزه ناوگان امدادی و تجهیزاتی این حوزه با تزریق اعتبارات تقویت شود. زیرا با اعتبارات دولتی نخواهیم توانست تمام نیاز هلال احمر را برطرف کنیم بلکه باید از ظرفیت خیرین هم استفاده کنیم تا مردم به این حوزه کمک کنند. نهادهای مختلفی که بنیه مالی خوبی دارند هم باید به تقویت پایگاه های امداد و نجات کمک کنند.

انتهای پیام/