شهر خبر

مفتی عمان: هدف کابینه افراطی نتانیاهو، اشغال مسجدالاقصی است

مفتی عمان: هدف کابینه افراطی نتانیاهو، اشغال مسجدالاقصی است

مفتی اعظم عمان در بیانیه ای آزادی فلسطین و مسجدالاقصی را دِینی بر گردن همه امت اسلامی دانست که تا زمان تحقق آن از عهده آنها برداشته نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه شهاب نیوز، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی اعظم عمان امروز شنبه ضمن صدور بیانیه ای آزادی فلسطین و مسجدالاقصی را دِینی بر گردن همه امت اسلامی دانست که تا زمان تحقق آن از عهده آنها برداشته نمی شود.

وی افزود: گرایش کابینه راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی به سوی اشغال مسجدالاقصی است، در این راستا تجاوزات خود را علیه قبله اول مسلمانان تشدید کرده و حریم آن را نقض می کنند، آنها با ایجاد ممانعت برای فلسطینی ها در مسجدالاقصی به ایجاد یک جنگ مذهبی دامن می زنند و احساسات مسلمانان جهان را نادیده می گیرند.

وی تاکید کرد: در این شرایط امت اسلامی باید در صفی واحد در مواجهه با تجاوزات اشغالگران قرار گیرد و به تمام قوا از مقاومت فلسطینی ها در مسجدالاقصی حمایت کند تا در نهایت فلسطین و مسجدالاقصی از اشغال صهیونیست ها رهایی یابد.

مفتی اعظم عمان اخیرا نیز در موضعی قاطع، از طرح توسعه تحریم‎ها علیه رژیم صهیونیستی که اخیرا در مجلس عمان به تصویب رسیده، اعلام پشتیبانی کرد.

وی در توئیتر نوشت: «ما قویاً از پروژه تشدید تحریم رژیم صهیونیستی، که شامل تحریم کامل در تجارت و دیگر بخش ها می شود، به دلیل تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی آنها نسبت به حقوق مردم مظلوم فلسطین، حمایت می کنیم. این بخشی از اصل برادری واجب و الزامی میان مسلمانان است.»