شهرخبر

تاکنون ۷۵ درصد مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت عملیاتی شده است

تاکنون ۷۵ درصد مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت عملیاتی شده است

جلسه مشترک قرارگاه جوانی جمعیت امروز (شنبه ۲۴ دی‌ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاونان وزارتخانه و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز قرارگاه جوانی جمعیت اظهار کرد: یکی از قرارگاه های بسیار مهمی که در سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود، قرارگاه جوانی جمعیت است که عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و حوزه ریاست جمهوری حضور دارند. 

وی با اینکه تاکنون ۷۵ درصد مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت عملیاتی شده است، گفت: در این جلسه مصوباتی در خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی، افزایش درمان ناباروری و تامین پوشش درمان ناباروری منعقد شد. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: جلسه امروز که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان و مازندران گزارشی از اقدامات خود را ارائه کردند. 
دکتر فرشیدی خبر داد که مقرر شده جلسات قرارگاه جوانی جمعیت در استان‌ها با حضور روسای دانشگاه‌ها و استانداران با تاکید بر میزان فعالیت و رشد جمعیت اقدامات صورت گرفته و تقویت آن از لحاظ فنی و لجستیک برگزار شود. 
 
وی با تشریح جزئیات مصوبه امروز نشست قرارگاه جوانی جمعیت، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که اقدامات صورت گرفته از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود و اساس هم بر مبنای امکانات و برنامه‌های متنوع و دستور عمل قانون جوانی جمعیت، بر فرهنگ‌سازی گذاشته شود. 
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آموزش کادر ارائه خدمت بهداشت و درمان در بحث انتقال قانون به جامعه و برنامه‌ریزی در جهت افزایش فرزند آوری و ناباروری و شناسایی زوج های نابارور تاکید کرد. 
دکتر فرشیدی با اعلام این خبر که تعهدات بیمه‌ای برای درمان ناباروری افزایش یافته است، افزود: اکنون تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری زوجین را بیمه تقبل می‌کند. هزینه ها در این حوزه ها بسیار بالا است و بیمه سلامت و دیگر بیمه ها به جد وارد کار شده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که در بخش‌های دولتی با پرداخت‌های منظم‌تر در بخش ناباروری خدمات را افزایش دهیم. 
 
انتهای پیام/