شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#جنگ جهانی#چین

لو فیگارو گزارش داد؛

آغاز جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه/ دوران افول طولانی مدت آمریکا

آغاز جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه/ دوران افول طولانی مدت آمریکا

مورخ فرانسوی معتقد است که جنگ جهانی سوم بین غرب و روسیه با حمایت چین عملا آغاز و آمریکا وارد دوران طولانی مدت افول شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» امروز شنبه گزارشی را با عنوان «آمریکا ممکن است به دلیل جنگ در اوکراین کنترل پول جهان را از دست بدهد» منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «امانوئل تود» مورخ، مردم شناس، جمعیت شناس، جامعه شناس و سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با روزنامه «لو فیگارو» گفت که آمریکا در یک دوره افول طولانی مدت قرار دارد.

وی افزود: آمریکا در شرایط کاهش نفوذ خود در جهان، تصمیم گرفت برای استفاده بیشتر از ذخایر بومی که پس از جنگ جهانی دوم کسب کرده است، فشار بیاورد.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، «امانوئل تاد بر این باور است که جنگ جهانی سوم به دلیل گسترش درگیری منطقه‌ای در اوکراین به رویارویی اقتصادی جهانی بین کل غرب از یک سو و روسیه با حمایت چین از سوی دیگر، آغاز شده است».

این مورخ فرانسوی همچنین معتقد است که پیش بینی‌ها درباره پیروزی اوکراین و شکست روسیه قابل تصدیق نیست.

گفتنی است که بر اساس نظرسنجی منتشر شده در رسانه‌ها، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند واشنگتن باید کیف را متقاعد کند تا مذاکرات صلح با روسیه را برگزار کند. علاوه بر این، ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که واشنگتن باید به تدریج حمایت خود از کیف را متوقف کند.