شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ارز ترجیحی#مجلس#رئیسه مجلس#بودجه ۱۴۰۱

عضو هیات رئیسه مجلس: این بار، کلاه سرمان نمی‌رود! / مجلس، «اشتباه» سال گذشته در اعتماد به دولت برای حذف ارز ترجیحی را تکرار نمی‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس: این بار، کلاه سرمان نمی‌رود!  / مجلس، «اشتباه» سال گذشته در اعتماد به دولت برای حذف ارز ترجیحی را تکرار نمی‌کند

دانشجو نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ تاکید شده بود ، دولت باید با ارائه کالابرگ، از افزایش قیمت‌ها بیش از شهریور ۱۴۰۰ جلوگیری می‌کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره تغییرات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه امسال و همچنین شفافیت بودجه سال آینده اظهارکرد: باید گفت که هنوز برای اعلام نظر درباره بودجه سال ۱۴۰۲ زود است و باید طی هفته‌های آینده‌های آینده و بعد از بررسی‌های تخصصی درباره آن نظر داد؛ اما به طور کلی تمامی مجموعه‌ها به سبت شفافیت بیشتر پیش می‌روند و بودجه سال آینده نیز از این قاعده مستنثی نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم در لایحه بودجه سال آینده کشور گفت: دولت حتما باید نسبت به این موضوع در بودجه سال آینده توجه داشته باشد؛ به بیان دقیق‌تر مجلس نباید امسال اشتباه سال گذشته خود را در اعتماد به دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و برگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ تکرار کند. موضوعی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز بر آن تاکید شده بود و دولت باید با ارائه کالابرگ، از افزایش قیمت‌ها بیش از شهریور ۱۴۰۰ جلوگیری می‌کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این که موضوع کالابرگ و بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ در قانون بودجه نیز بر آن تاکید شده بود، اما عملا این اتفاق نیفتاد و مردم از این موضوع گلایه‌مند هستند که البته گلایه مردم نیز درست است. به همین دلیل در جریان بررسی لایحه بودجه امسال تلاش خواهیم کرد این کلاه مجددا بر مجلس و مردم نرود..

۲۱۲۲۰