شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#عراق#بغداد

مفتی عراق:

جنایت ترور فرماندهان پیروزی مستلزم محکومیت قضایی دولت آمریکا است

جنایت ترور فرماندهان پیروزی مستلزم محکومیت قضایی دولت آمریکا است

مفتی عراق تأکید کرد که جنایت فرودگاه بین المللی بغداد در محلی که از نظر بین المللی ممنوع تلقی می‌شود، انجام شده است و نقض حاکمیت عراق و قوانین جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، شیخ «مهدی الصمیدعی» مفتی عراق از دولت عراق خواست به فشارهای سیاسی و قضائی علیه مقامات آمریکایی که در ترور فرماندهان پیروزی دست داشتند، ادامه دهد چرا که این جنایت مستلزم موضع گیری کلیه مقامات قضائی عراق برای محکومیت آمریکا است.

بر اساس این گزارش، شیخ «عامر البیاتی» سخنگوی مفتی عراق در سخنرانی در کنفرانس حقوقی و سیاسی بین المللی درباره جنایت فرودگاه به نیابت از الصمیدعی گفت: جنایت فرودگاه بین المللی بغداد در محلی که از نظر بین المللی ممنوع تلقی می‌شود، انجام شده است و نقض حاکمیت عراق و قوانین جهانی محسوب می‌شود.

مفتی عراق در ادامه افزود: این جنایت فجیع، تحرک جدی عراق را برای حفظ و تضمین حاکمیت خود در برابر تجاوزات مکرر آمریکا را که بارزترین آن ترور شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی است، اقتضا می‌کند.

شیخ الصمیدعی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضائی بین‌المللی باید برای محکومیت و پاسخگویی مقامات دولت آمریکا که دستور این جنایت را صادر کرده است، تلاش کنند و طبق قوانین آنها را مورد بازخواست قرار دهند.