شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#داوری

صفایی: هیچ داوری دوست ندارد بازی‌ها بدون تماشاگر باشد/ منتی نداریم ولی حداقل‌ها را فراهم کنند

صفایی: هیچ داوری دوست ندارد بازی‌ها بدون تماشاگر باشد/ منتی نداریم ولی حداقل‌ها را فراهم کنند

علی صفایی داور جوان فوتبال کشورمان اعتقاد دارد اگر بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود، فشارها بیشتر و جو بازی‌ها ملتهب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی صفایی در حاشیه برگزاری کلاس هم‌افزایی داوران فوتبال، اظهار داشت: معمولاً کشورهایی که صاحب لیگ‌های معتبر هستند این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند. این کلاس‌ها برای مرور قوانین و یادگیری نیست و اشتباهاتی که در نیم‌فصل رخ داده است، بررسی می‌شود تا بتوانیم در نیم‌فصل دوم با تمرکز بالاتر اشتباه کمتری داشته باشیم.

وی در مورد جلسه داوران با رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: جلسه و تعامل خوبی بود. ایشان یکسری درد و دل کرد و ما هم درد و دل‌هایی داشتیم. قرار شد جلسات بیشتری برگزار شود. آقای حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی هم آمارهایی از لیگ‌های پایه تا لیگ برتر داد که وحشتناک بود و رسیدگی به آنها زمان زیادی می‌خواهد.

داور فوتبال کشورمان راجع به اتفاقات دیدار ملوان بندر انزلی - پرسپولیس در هفته دهم لیگ برتر فوتبال، گفت: درباره بازی‌هایی که قضاوت می‌کنیم قانون اجازه نمی‌دهد صحبت کنیم. کمیته انضباطی رسیدگی کرد و احکامش را صادر کرده است. ما هم از طریق کمیته داوران پیگیر هستیم.

صفایی درباره اینکه عدم حضور تماشاگران به قضاوت داوران کمک می‌کند یا نه، خاطرنشان کرد: با اطمینان خاطر می‌گویم به هیچ وجه دوست نداریم بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود، چون بازی روح ندارد و طراواتش را از دست می‌دهد. وقتی تماشاگر نیست فشارها از درون زمین بیشتر وارد شده و جو بیشتر ملتهب می‌شود. حضور تماشاگران فضا را متفاوت و روح فوتبال را طراوت می‌بخشد.

وی در مورد حق‌الزحمه داوران فوتبال کشور یادآور شد: ما با علم بر اینکه حق الزحمه داوری پایین است، وارد این عرصه شدیم و منتی بر سر اهالی فوتبال نیست، اما ای کاش حداقل‌ها برای داوران فراهم شود تا با آرامش بیشتری قضاوت کنند.

داور فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال آیا می‌داند دستمزد داوران کشورهای همسایه ایران چقدر است، گفت: دستمزد داوران کشورهای حوزه خلیج فارس قابل مقایسه با ما نیست. دقیق نمی‌دانم چقدر می‌گیرند، ولی در کشورهای قطر، امارات، عمان و ... حق‌الزحمه بالایی دریافت می‌کنند. همانطوری که بازیکنان فوتبال قراردادهای بالایی می‌بندند، توقع داریم حداقل‌ها برای داوران فراهم شود تا با فراغ بال بیشتری قضاوت کنیم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/