شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهرکرد

سومین یخبندان شدید زابل در ۶۰ سال اخیر/ شهرکرد یخ زد

کدخبر: ۵۴۸۵۵۹
بارش برف و باران و برودت هوا هم چنان در کشور ادامه دارد و به گفته مسوولان هواشناسی کشور شاهد تداوم بارش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.
سومین یخبندان شدید زابل در ۶۰ سال اخیر/ شهرکرد یخ زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان کشور گفت که تردد در اکثر محورهای مواصلاتی روان است.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی و کرمانشاه هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های بوشهر و ایلام نیز بارش باران گزارش شده است.

وی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی به شکل روان در حال انجام است و تنها در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین - کرج محدوده پل فردیس ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

شیرانی درباره ترددهای جاده‌ای نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار در شبانه‌روز گذشته تردد در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل یک دهم درصد کاهش داشت. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بامداد انجام شده است.  بیشترین تردد نیز به ترتیب از آزادراه کرج - تهران، آزادراه کرج - قزوین، آزادراه تهران - کرج، آزادراه قزوین - کرج و  آزادراه قم - تهران انجام شده است.

وی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد و انسداد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. محور ریگان – ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی مسدود است. همچنین محورهای پونل  - خلخال، جاسک – بشاگرد، چاهان – زرآباد، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، شمشک - دیزین، سی سخت – پادنا، محورجدید هشتگرد – طالقان و گنجنامه - تویسرکان نیز تااطلاع ثانوی مسدود است. 

بارش باران سه‌شنبه در بوشهر اوج می‌گیرد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: پیش بینی می‌شود که روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد.

حسین مستانه شنبه ۲۴ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی که از دیروز وارد استان شده است تا سه شنبه فعال است. در این مدت در برخی ساعات بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق، همچنین مه از پدیده‌های مورد انتظار است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که روز سه شنبه بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار باشد. همچنین امروز و فردا در برخی ساعات سرعت وزش بادهای جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان را ابری، همراه با غبار محلی، پدیده مه، در برخی نقاط بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی و عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل خلیج فارس ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مستانه ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در برخی ساعات تا ۱۵۰ سانتی متر و در فراساحل مرکزی و شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی متر اعلام و تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۳۰، مد دریا ساعت ۱۳:۳۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۲۵ خواهد بود.

دمای دیزین به منفی ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید

مدیرکل کل هواشناسی البرز از ادامه روند کاهشی دما طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی این مدت میانگین کمینه دما در دیزین به منفی ۲۲ و در طالقان به منفی ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز شنبه (۲۴ دی)، آسمان البرز نیمه ابری تا ابری است و در برخی ساعات احتمال بارش پراکنده برف به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد این وضعیت تا سه روز آینده ادامه دارد.

وی توضیح داد: طی این مدت شاهد ادامه روند کاهش دما در اکثر مناطق استان هستیم به طوری که میانگین کمینه دما در ارتفاعات دیزین به منفی ۲۲ درجه و در طالقان هم به منفی ۱۲ درجه زیر صفر می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: میانگین کمینه دما در سایر نقاط استان هم به پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: طی سه روز آینده میانگین بیشینه دما هم بین صفر تا چهار درجه بالای صفر متغیر است.

بهاروند احمدی اضافه کرد: طی این مدت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا، یخبندان صبحگاهی و عصرگاهی در اکثر مناطق استان هستیم.

سومین یخبندان شدید زابل در ۶۰ سال اخیر رقم خورد

امروز زابل در شمال سیستان و بلوچستان سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می رود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، پیش از این سردترین دمایی که ایستگاه هواشناسی زابل ثبت کرده به سال ۱۳۵۰ بر میگردد که دماسنج این ایستگاه تا ۱۲- درجه سلسیوس پایین رفت.

به طور کلی در حدود ۶۰ سال اخیر تنها سه بار کمینه دمای هوا در زابل سردتر از ۱۱- درجه سلسیوس شده است که به ترتیب در سال های ۱۳۵۰ با دمای ۱۲-، ۱۳۸۶ با دمای ۱۱.۹- و سال ۱۴۰۱ با دمای ۱۱.۲- درجه سلسیوس سردترین دماهای این شهر از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی تا کنون است.

امروز زاهدان نیز سردترین روز خود در پنج سال اخیر را تجریه کرد و  کمینه دمای هوای آن به ۱۱.۱- درجه سلسیوس رسید که سردترین روز این شهر از آذر سال ۱۳۹۶ تا کنون است.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های شب گذشته در برخی مناطق استان، گفت: از ساعات عصر امروز همچنین امشب سامانه بارشی موجود در استان به تدریج غالب مناطق را دربرمی‌گیرد و موجب وقوع بارش به ویژه به صورت برف در اکثر مناطق خواهد شد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با ورود یک سامانه بارشی ضعیف به استان از شب گذشته شاهد وقوع بارش‌های پراکنده به صورت برف در مناطق کوهرنگ و بازفت بودیم، پیش‌بینی می‌شود صبح امروز نیز این بارش‌ها به صورت پراکنده تداوم داشته باشد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از ساعات عصر امروز همچنین امشب سامانه بارشی ذکر شده به تدریج غالب مناطق استان را در برمی‌گیرد و موجب وقوع بارش به ویژه به صورت برف در اکثر مناطق خواهد شد، شدت فعالیت این سامانه در منطقه کوهرنگ بیش از سایر مناطق پیش‌بینی می‌شود و در نواحی شرقی استان مانند شهرکرد، بروجن و سامان ضعیف خواهد بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌های این سامانه نسبت به سامانه بارشی قبلی ضعیف‌تر است، ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه بارشی طی امشب تا اواسط وقت فردا پیش‌بینی می‌شود اما در ساعات بعد از ظهر روز یکشنبه از شدت آن کاسته شده و به تدریج از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای صبح روز دوشنبه کاهش نسبی دمای هوا و همچنین وقوع پدیده مه در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود، صبح امروز نیز شهرکرد با کمینه دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین مرکز استان در کشور به ثبت رسید.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

باز بودن تمامی راه‌های مواصلاتی در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از باز بودن تمامی راه‌های مواصلاتی در این استان خبر داد.

احسان منصورکیایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تصاویر سامانه‌های نظارت تصویری و گزارش راهداران در سراسر محورهای استان، تردد در راه‌های این استان در حال حاضر به صورت عادی و روان است.

وی با بیان اینکه از نظر شرایط جوی نیز در هیچکدام راه های این استان مشکلی وجود ندارد افزود: با توجه به ورود سامانه های بارشی به کشور و برودت هوا همراه داشتن تجهیزات زمستانی حین سفر الزامی است.

منصورکیایی در همین راستا از رانندگان خواست برای عبور از محورهای این استان تجهیزات ایمنی و زمستانی و از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: : به جز محور شاهرود- رامیان و اولنگ که به علت عدم ایمنی تا اطلاع ثانوی مسدود است همه محورهای ارتباطی در استان باز بوده و تردد در آنها به صورت عادی جریان دارد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیت تردد دیگری در راه های استان نیست خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر هیچ کارگاه جاده ای و راهداری در سطح راه های این استان فعال نیست.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

بارش برف از امشب در استان مرکزی شدت می‌گیرد

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: امشب بارش برف در استان شدت می گیرد و تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

رضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته، انتظار آغاز بارش برف از صبح روز شنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۱ وجود داشت، افزود: بارش برف برای امروز در حدی نیست که هواشناسی برای آن اعلام هشدار کند، اما برای امشب و فردا قطعا هشدار صادر می شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد بارش چندان زیادی در استان نخواهیم بود و به شکل پراکنده و برخی ساعات بارش دریافت می شود، گفت: از بامداد فردا بارش برف در استان شدت می گیرد و تا عصر نیز ادامه خواهد داشت و احتمال بارش در فردا شب به شکل پراکنده در برخی نقاط وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: پیش بینی می شود که متوسط بارش در استان به حدود ۱۵ سانتیمتر برسد و در اراک این میزان دو تا ۱۰ سانتیمتر پیش بینی می شود.

وی در خصوص وضعیت دمایی بیان کرد: با فعالیت این سامانه دمای شب افت بسیاری شدیدی نخواهد داشت و قطعا شرایط دمایی به مانند دو روز پیش که دما در برخی مناطق استان به منفی ۱۲ درجه سانتیگراد رسید، نخواهد شد، اما سرمای هوا ملموس بوده ولی نسبت به روزهای گذشته قدری گرمتر می شود.

مرادی اضافه کرد: از روز سه شنبه مجددا سیستم بارشی فعال می شود، اما به نظر می رسد که استان را درگیر نکند هرچند که احتمال تغییر نقشه های پیش بینی وجود دارد.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

برخی جاده‌های استان مرکزی برفی است/زنجیر چرخ فراموش نشود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: در پی بارش برف صورت گرفته، برخی جاده‌های استان برفی است، لذا رانندگان برای تردد در جاده‌های استان، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و آذوقه خشک همراه داشته باشند.

مهرداد جهانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بارش برف در جاده‌های شهرستان‌های اراک و شازند از جمله شازند-ازنا، اراک-خمین، اراک-سلفچکان، توره- بروجرد محدوده گردنه زالیان، اراک - فرمهین و اراک - توره در محدوده روستای مهدی آباد ادامه دارد که البته بیبشترین میزان آن در گردنه زالیان است.

وی ضمن تاکید بر اینکه رانندگان با احتیاط رانندگی کرده و برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی فاصله طولی و عرضی را رعایت کنند، افزود: نیاز است رانندگان برای تردد در جاده‌های استان، ضمن اطمینان از سلامت وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و آذوقه خشک همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل همواره و در تمام ایام سال ضمن رصد آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها، آماده پاسخگویی از طریق شماره تلفن ۱۴۱ است تا سفری ایمن برای کاربران جاده‌ای رقم بخورد.

جهانی ادامه داد: ۳۸۰ نفر راهدار با استفاده از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وظیفه برفروبی و نمک پاشی در جاده‌های استان مرکزی را برعهده دارند و ۳۵ راهدارخانه نیز در جاده‌های استان در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و مردم فعال هستند.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

آغاز بارش‌ برف از عصر امروز در زنجان

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده از عصر امروز با افزایش میزان ابر از مناطق جنوب و جنوب شرق استان، شاهد شروع بارش برف خواهیم بود.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده از عصر امروز با افزایش میزان ابر شاهد بارش برف در مناطق جنوب و جنوب شرق استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی اداره‌کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: این روند بارشی تا فردا یکشنبه به شکل متناوب و مطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا از روز یک‌شنبه (۲۵ دی‌ماه) در استان، گفت: این افزایش دما که در حدود ۲ تا ۴ درجه خواهد بود، تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

این مسئول در ادامه به دمای فعلی هوای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته خیرآباد با ۱۱- درجه سردترین منطقه در استان بوده و زنجان نیز دمای ۸- درجه را تجربه کرده است.

سلطانی تاکید کرد: با توجه به آغاز بارش برف از عصر امروز، از هم‌استانی‌ها درخواست دادیم از انجام سفرهای غیرضروری و تردد در جاده‌های استان ممانعت به عمل آورند.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

از ثبت دمای زیر صفر تا کاهش شدت سرما در خراسان جنوبی

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی از ثبت دمای زیر صفر در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی استان خبر داد.

جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچه به پایان هفته نزدیک می‌شویم از شدت سرما و یخبندان شبانه کاسته می‌شود.

وی افزود: از پنج شنبه هفته جاری تا اوایل هفته آینده هوا سردتر خواهد شد و اکنون پدیده بارشی انتظار نداریم.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فرداشب احتمال ضعیفی برای بارش در شمال غرب استان از جمله طبس، بشرویه و فردوس وجود دارد، افزود: با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی شرایط جوی طی دوسه روز آینده پایدار و یکنواخت خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز دهسلم نهبندان با ۱۰ درجه بالای صفر به عنوان گرم‌ترین ایستگاه استان ثبت شد، تصریح کرد: صبح امروز شهرستان قائنات با ۱۷- درجه سردترین ایستگاه استان ثبت شده و نوسانات دمایی در مرکز استان نیز بین ۱۱- و ۸ درجه سانتی گراد ثبت شد.

این کارشناس هواشناسی با توصیه به مصرف بهینه انرژی، افزود: مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند؛ اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی شهرداری و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان و مه در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها از دیگر توصیه‌هاست.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

بارش برف در بسیاری از محورهای کرمانشاه/ همراه داشتن "زنجیر چرخ" الزامی است

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع بارش برف در بسیاری محورهای استان، همراه داشتن زنجیر چرخ برای تمام رانندگان را الزامی دانست.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع بارش‌ها از سمت غرب استان، گفت: در حال حاضر در محورهای قلاجه-اسلام آبادغرب، دالاهو-اسلام آبادغرب، اسلام آبادغرب-کرمانشاه و حوزه اورامانات شاهد بارش برف هستیم و سطح جاده ها کامل سفیدپوش شده است.

وی افزود: این سامانه بارشی در حال حرکت به سمت مرکز استان و شهرستانهای شرقی است و هم اکنون بارش برف در کرمانشاه هم شروع شده  و به نظر می‌رسد ظرف چند ساعت آینده تمام استان شاهد بارش برف باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای راهداری پای کار هستند، گفت: با شروع بارش برف نیروهای راهداری هم کار خود را برای پاکسازی محورها آغاز کرده‌اند و همه پای کارند تا تردد مردم با سهولت صورت گیرد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: همچنین ۷۰ گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه هم شبانه روز محورهای استان را تحت رصد دارند.

دستغیب با اشاره به لغزنده بودن تمام محورهای استان، گفت: در چنین شرایط همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و رانندگانی که زنجیرچرخ همراه نداشته باشند اعمال قانون شده و به شهرهای مبدا برگردانده می‌شوند.

این مسئول در خصوص استفاده از زنجیر چرخ هم گفت: فعلا تردد بدون زنجیر چرخ برقرار است، اما با توجه به شدت گرفتن بارش‌ها به نظر می‌رسد در گردنه های استان مجبور به الزامی کردن استفاده از زنجیر چرخ برای کامیون‌ها شویم.

دستغیب گفت: با توجه به اینکه وضعیت راه‌ها چندان قابل پیش بینی نیست، در همین راستا همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری در سطح محورهای استان، از رانندگان خواست پیش از حرکت حتما از سالم بودن سیستم گرمایشی و پربودن باک خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست حتما لباس گرم و مقداری خوراکی در خودرو همراه داشته باشند.

شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور/زنجیر چرخ فراموش نشود

همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کرمانشاه باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه هم از آماده‌باش ۶۰۰ نیروی راهدار برای برف پیش رو خبر داد و گفت: هم اکنون در بسیاری از محورهای استان بارش برف داریم، اما همه محورهای اصلی، فرعی و روستایی باز است.

فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارش برف در بسیاری از نقاط استان از بامداد امروز (۲۴ دی)، اظهار کرد: بارش از سمت شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو آغاز شد و هم اکنون در حال حرکت به سمت شرق استان از جمله کنگاور، صحنه و سنقر است.

وی ادامه داد: برف روبی در گردنه‌های مهم این مناطق از جمله قلاجه، عین‌الکش و در سمت شرق استان بیدسرخ آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای راهداری از ابتدای بارش برف کار برف‌روبی را خصوصا در محورهای اصلی و گردنه‌ها آغاز کردند، یادآور شد: هم اکنون هیچ محور اصلی، فرعی و حتی روستایی مسدودی در سطح استان نداریم.

به گفته کرمی، تا پایان بارش‌ها تمام نیروها و تجهیزات و امکانات راهداری در آماده‌باش خواهند  بود.

وی از آمادگی ۶۰۰ نیروی راهداری در قالب ۴۶ اکیپ خبر داد و عنوان کرد: ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین نیز برای برف روبی محورها آماده شده است. به علاوه شن و نمک هم به میزان کافی ذخیره داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اعلام شماره تلفن ۱۴۱ از همه افرادی که قصد تردد بین شهری دارند درخواست کرد پیش از ورود به محورها از وضعیت راه‌ها کسب اطلاع کنند و حتما وسایل لازم از جمله زنجیر چرخ همراه داشته باشند.