شهر خبر

فراخوان ایهود باراک برای تظاهرات علیه نتانیاهو

فراخوان ایهود باراک برای تظاهرات علیه نتانیاهو

ایسنا نوشت: نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم خواهان تظاهرات و نبرد در سراسر اراضی اشغالی برای سرنگونی دولت نتانیاهو شد.

به گزارش خبرگزاری سما، فراخوان‌ها در اراضی اشغالی برای راه اندازی تظاهرات با هدف سرنگونی دولت کنونی نتانیاهو به دلیل غیرقانونی بودن اقدامات آن رو به افزایش است و موضوع جدید این است که این فراخوان‌ها خواستار مقابله با این دولت از طریق خیابان‌ها، میادین و جاده‌های عمومی تا محل کار هستند.

از آخرین افرادی که برای انجام تظاهرات فراخوان داده، ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی است‌. 

وی معتقد است، اختلاف موجود با دولت بنیامین نتانیاهو به مرحله جنگ می‌رسد و این یک هشدار واقعی است زیرا خطر در کمین است و در صورت سکوت اسرائیلی‌ها وقوع اتفاقات بد ادامه خواهد یافت، بنابراین شرایط ایجاب می‌کند که اسرائیلی‌ها با چشم باز عمل کنند و ببینند که کجای این نبرد ایستاده‌اند.

باراک در یادداشتی که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شد، نوشت: آنچه امروز علیه حکومت کنونی انجام می‌دهیم مهمترین نبرد زندگی ماست و مقابله از طریق تظاهرات خیابانی، میادین، جاده‌ها، محل کار و دانشگاه خواهد بود.

وی در ادامه افزود، در این مقابله در نهایت پیروز خواهیم شد زیرا اقدام دولت برای اصلاحات در سیستم قضایی تنها یک عملیات سریع برای سرکوب آن است.

باراک ادامه داد، دولت نتانیاهو دنبال شعله ور کردن درگیری سیاسی منطقه‌ای با فلسطینی‌ها و تبدیل آن به جنگ مذهبی میان اسرائیل و اسلام است. مسؤولان این دولت با تعصب برخورد می‌کنند، پزشکان با توجه به نژاد و رنگ پوست به درمان بیماران خود می‌پردازند، به جرم خیانت بر نخست وزیر و دو وزیر سابق جنگ حکم بازداشت صادر می‌کنند و قضات، بازرگانان، مدیران اجرایی و مشاوران حقوقی فاقد تجربه حرفه‌ای انتخاب می‌شوند که همگی مقدمه‌ای برای پاکسازی سیستماتیک است.

باراک و کسانی که برای انجام تظاهرات فراخوان داده‌اند، بر این باورند که دولت نتانیاهو در راستای تحقق اراده اسرائیلی‌ها گام برنمی دارد بلکه ائتلافی میان افراد فاسد و نژادپرست است‌ و از این رو تا زمان سرنگونی آن باید به مقابله پرداخت‌.

قرار است صهیونیست‌ها عصر امروز شنبه علیه دولت جدید نتانیاهو و اقدامات آن در تل‌آویو تظاهرات کنند.

311311