شهر خبر

رئیس جمهور کره جنوبی به امارات سفر می کند

رئیس جمهور کره جنوبی به امارات سفر می کند

رئیس جمهور کره جنوبی برای توسعه همکاری در زمینه انرژی و فروش تسلیحات به امارات سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی به عنوان بخشی از یک سفر دوجانبه با تمرکز بر تقویت صادرات کشورش به ویژه در زمینه انرژی و تسلیحات، به امارات متحده عربی سفر می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، برنامه ریزی شده است که رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه ۱۵ ژانویه با «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات گفتگوهای دوجانبه و گسترده‌ای انجام دهد. وی در این سفر همچنین از نیروگاه اتمی «براکه» که نمادی از همکاری‌های دوجانبه در زمینه انرژی هسته‌ای است، بازدید خواهد کرد.

«کیم سونگ هان» مشاور امنیت ملی کره جنوبی در خصوص این سفر گفت: انتخاب امارات به عنوان اولین مقصد برای سفر خارجی امسال، نشان دهنده قصد قوی رئیس جمهور برای تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک بر احیای اقتصادی و توسعه صادرات و تمایل دو کشور برای ارتقای مشارکت راهبردی ویژه به سطح بالاتری است است. سئول به دنبال افزایش چشمگیر همکاری استراتژیک با ابوظبی در چهار حوزه اصلی یعنی انرژی هسته‌ای، انرژی، سرمایه گذاری و دفاع خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، دو طرف در مراحل پایانی انعقاد حدود ۳۰ یادداشت تفاهم با مشارکت دولت‌ها و بخش خصوصی هستند که انرژی، تسلیحات و سرمایه گذاری از جمله زمینه‌های اصلی این همکاری است. یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز گفت که قرار است قرارداد صادرات تسلیحات کره جنوبی به امارات به زودی اعلام شود. وی افزود: شرایط برای همکاری امنیتی یا نظامی بین کره جنوبی و امارات در زمینه صنعت تسلیحات بسیار مساعد است.

قرار است که رئیس جمهور کره جنوبی پس از امارات، روز سه شنبه به زوریخ سوئیس سفر کند و قبل از پرواز به داووس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد که از چهارشنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، با اتباع کره جنوبی مقیم این شهر (زوریخ) دیدار خواهد کرد.