شهر خبر

وزیر دفاع آلمان کناره‌گیری می‌کند

وزیر دفاع آلمان کناره‌گیری می‌کند

ایسنا نوشت: روزنامه آلمانی بیلد به نقل از منابع گزارش داد که وزیر دفاع آلمان که در جریان ماه‌های گذشته بابت وضعیت کنونی نیروهای مسلح این کشور هدف انتقاداتی قرار داشته، قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کند.

 در گزارش روز جمعه این روزنامه آلمانی آمده است: این خواسته خود خانم کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان است، نه دفتر صدراعظم. هنوز زمان استعفا مشخص نیست. رایزنی‌هایی درباره اینکه چه کسی جایگزین او خواهد شد، در جریان است.

این روزنامه همچنین گزارش داد که ممکن است «اوا هوگل»، کمیسر پارلمانی نیروهای مسلح آلمان به این سمت منصوب شود. فعلا جزئیات دیگری مشخص نیست. بخش مطبوعاتی دولت آلمان در مورد این گزارش اظهارنظری نکرده است. یک سخنگوی دولت آلمان هم به خبرگزاری تاس روسیه گفت که در این مورد صحبتی ندارد.

در ماه‌های گذشته، لامبرشت به دلیل عملکرد ضعیف نیروهای مسلح آلمان مورد انتقاد قرار گرفت. رتبه‌بندی محبوبیت سیاستمداران آلمانی هم او را در جایگاه بیستم قرار داده است. چند روز قبل، دولت آلمان گزارش داد که لامبرشت همچنان مورد حمایت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان قرار دارد.

تازه‌ترین دور انتقادها با سخنرانی سال نو میلادی لامبرشت در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. این سخنرانی در حالی ضبط می‌شد که در پشت سر او آتش‌بازی سال نو مشاهده می‌شد و به علت سر و صدای زیاد، بخشی از سخنان او نامفهوم بود. رسانه‌ها همچنین برخی از سخنان او را به دلیل نادرست و نامفهوم بودن مورد انتقاد قرار داده‌اند. از جمله اینکه لامبرشت گفت که "جنگی در وسط اروپا در جریان است" و او "تأثیرات بسیار زیادی" در ارتباط با آن دارد مانند "برخورد با افراد جالب و بزرگ".

این سخنان باعث شد تا رهبران بزرگترین بلوک اپوزیسیون آلمان، شولتس را متهم کنند که با قرار دادن شخصی مانند لامبرشت در وزارت دفاع قصد دارد تا نیروهای مسلح این کشور را بیشتر تضعیف کند. نیروهای مسلح آلمان سالهاست که با کمبود پرسنل و تجهیزات مواجه است.

311311