شهر خبر

آمریکا بر پایبندی کامل به دفاع از امنیت ژاپن تاکید کرد

آمریکا بر پایبندی کامل به دفاع از امنیت ژاپن تاکید کرد

رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به دفاع از امنیت ژاپن به صورت کامل پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بر پایبندی واشنگتن به دفاع از امنیت ژاپن به صورت کامل تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن با بیان اینکه ژاپن با چالش‌ها و فضای امنیتی پیچیده‌ای مواجه است، افزود که آمریکا به دفاع از امنیت ژاپن به صورت کامل پایبند است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید گفت که راهبرد دفاعی جدید ژاپن برای متحدان سودمند خواهد بود.

از سوی دیگر، نخست وزیر ژاپن نیز از آنچه تلاش‌های واشنگتن برای تأمین امنیت منطقه نامید، تمجید کرد.

بایدن در پیامی توئیتری در صفحه رسمی خود نوشته بود: ورود نخست وزیر ژاپن، متحد ثابت در تقویت صلح و ثبات در اقیانوس هند، آرام و جهان را به کاخ سفید خوش آمد می گویم.

وی افزود: ما در راستای تحکیم همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد، فناوری، تغییرات آب و هوایی و امنیت تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است که هم اکنون ۵۰ هزار نظامی آمریکا در ژاپن حضور دارند که بیش از نیمی از آنها در جزیره اوکیناوا مستقر هستند.

این در حالی است که وزارت خارجه چین پیش از این اعلام کرده بود: ما به شدت با موضع گیری واشنگتن و توکیو مبنی بر اینکه چین چالش راهبردی بزرگ در منطقه است، مخالف هستیم.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: آمریکا با سیاسی کاری مسائل اقتصادی و تجاری، نظام اقتصادی بین المللی را در معرض خطر نابودی قرار می‌دهد.

وزارت خارجه چین تاکید کرد: ما از واشنگتن و توکیو می‌خواهیم که از ذهنیت جنگ سرد دست بردارد.

در بیانیه وزارت خارجه چین همچنین آمده است: ما از آمریکا و ژاپن می‌خواهیم که به دنبال ایجاد دشمنان خیالی نباشد و این خط مشی را متوقف کنند.