شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آلمان#مخالفان

پاسخ قاطع آلمان به فشار مخالفان برای ارسال تسلیحات به اوکراین

کدخبر: ۵۴۸۴۴۴
اقتصادنیوز: شولتز، صدر اعظم آلمان که از طرف بسیاری از سیاستمداران مخالف روسیه برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین تحت فشار است، گفت: اکثریت مردم آلمان از تصمیمات آرام، سنجیده و دقیق دولت در قبال جنگ اوکراین حمایت می کنند.
پاسخ قاطع آلمان به فشار مخالفان برای ارسال تسلیحات به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اولاف شولتز روز جمعه در پاسخ به سئوالی درباره ارسال خودروهای زرهی «ماردر» و تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین اعلام کرد: آلمان برداشتن هر گامی برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را با احتیاط بر می دارد و با متحدانش در اینباره مشورت می‌کند.

آسوشیتدپرس گزارش داد، وی ضمن تاکید بر اینکه موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین با امنیت آلمان و اروپا گره خورده است، بر تداوم نقش کلیدی برلین در حمایت از کی‌یف تاکید کرد.

شولتز که از طرف بسیاری از سیاستمداران مخالف روسیه برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین تحت فشار است، گفت: اکثریت مردم آلمان از تصمیمات آرام، سنجیده و دقیق دولت در قبال جنگ اوکراین حمایت می کنند.

 دولت آلمان نه تنها خود از ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین خودداری کرده بلکه مجوز ارسال سلاح های سنگین این کشور مستقر در دیگر کشورها از جمله لهستان را نیز صادر نکرده است.

اگرچه کشورهای عضو ناتو حمایت تسلیحاتی گسترده ای از اوکراین در جنگ با روسیه داشته اند اما این کشورها تاکنون از ارائه سلاح های دوربرد به کی‌یف خودداری کرده اند زیرا نگران گسترش جنگ به کل اروپا و جهان و در نتیجه شروع جنگ جهانی سوم یا جنگ اتمی هستند.

 اوکراین از ابتدای جنگ معادل ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کمک نظامی از غرب به ویژه اعضای ناتو دریافت کرده است که با حدود ۹۵ درصد بودجه دفاعی روسیه در سال ۲۰۲۲ برابری می‌کند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در بیانیه‌های رسمی و گزارش رسانه‌ها، جمع کمک‌های خارجی به دولت کی‌یف از ابتدای جنگ، بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تخمین ‌زده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که جمع کمک‌های دریافتی کی‌یف از غرب نزدیک به سه برابر بودجه سالانه اوکراین در ۲۰۲۲ است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که تقریبا ظرفیت‌های نظامی همه اعضای اصلی ناتو در حال حاضر به طور فعال علیه روسیه به کار گرفته شده است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز تاکید کرده بود که مسکو در اوکراین نه علیه نیروهای کی‌یف، بلکه در برابر کل «غرب» می‌جنگد.