شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#اروپا

فن در لاین: فشار بر روسیه باید افزایش یابد

فن در لاین: فشار بر روسیه باید افزایش یابد

رئیس کمیسیون اروپا مدعی شد که قیمت گاز به کمتر از زمان حمله روسیه به اوکراین رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس کمیسیون اروپا بر رویکرد جنگ طلبانه این نهاد در موضوع بحران اوکراین تاکید کرد.

«اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد که باید فشار بر روسیه افزایش یابد و این نهاد همچنان به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه با یادآوری وابستگی اروپا به انرژی روسیه مدعی شد: ما به ما به سوخت‌های فسیلی روسیه وابسته بودیم و روسیه سعی کرد از ما باج‌گیری کند اما به دلیل اتحاد ما شکست خورد.

فن در لاین در ادامه افزود: ما به حمایت از اوکراینی‌هایی که با روحیه بالا در برابر روسیه می‌جنگند، ادامه می‌دهیم.

در حالیکه بحران سوخت و انرژی در اروپا به حد بی سابقه ای رسیده است، این مقام ارشد اروپا مدعی شد: به لطف تلاش‌های ما، قیمت گاز کمتر از قبل از حمله روسیه شده است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا، صرف نظر از قیمت های سرسام آور انرژی در این قاره که به معضلی در میانه فصل سرما تبدیل شده است، گفت که باید همچنان انرژی را برای اروپایی ها مقرون به صرفه شود.

برخلاف ادعاهای فن در لاین، کشورهای اروپایی خود بیشترین آسیب را از فشار و تحریم بر روسیه متحمل شده اند. پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به دنبال راه هایی برای محدود کردن درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز و همچنین کاهش وابستگی خود به محصولات انرژی روسیه هستند. به همین دلیل نیز اعضای گروه ۷ اواخر آبان پیشنهاد کرد سقف قیمت نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه تعیین کند. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه لهستان، لیتوانی و استونی در تلاش بودند تا سقف قیمت‌ها را در سطوح بسیار پایین‌تر تعیین کنند.