به گزارش اکو ایران، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل از نگرانی این رژیم نسبت به پیشرفت برنامه هسته ای ایران خبر داد. خبرگزاری ایرنا به نقل از روسیا الیوم در این باره نوشت که آویو کوخاوی مدعی شد که ایران هم اکنون اورانیوم کافی برای ساخت چهار بمب اتمی در اختیار دارد.به ادعای او، ایران می تواند سه بمب را با اورانیوم 20 درصد و یک بمب را با اورانیوم 60 درصد بسازد.کوخاوی در ادامه ادعاهای خود آورده که  پیشرفت ایران در این زمینه ها کند است ولی نگرانی اصلی به تغییراتی در زمینه ساخت سانترفیوژهای پیشرفته مربوط می شود.او مدعی شد که در سال گذشته سه سناریو برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران آماده شد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل که دوشنبه آینده مسئولیتش در این سمت به پایان می رسد و جای خود را به هرتزی هالیوی می دهد، در بخش دیگر از ادعاهایش توافق ترسیم مرزها با لبنان را خوب ارزیابی کرد و مدعی شد، این توافق همه منافع امنیتی اسرائیل را برآورده کرده است.کوخاوی با بیان اینکه حزب الله در صورت به بن رسیدن گفت و گوها در این باره برای درگیری آماده شده بود افزود: این توافق به سود اسرائیل و ارتش است.او مدعی شد در صورتی که حزب الله دست به اقدامی می زد ما برای مقابله آماده بودیم.

 پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیری اسرائیل مدعی شده بود که این بازیگر به هر اهرمی متوسل می شود تا مانع از احیای توافق هسته ای با ایران شود. بی بی نیز ادعاهای رئیس ستاد مشترک خود را تکرار کرده بود و تاکید داشت که ایران تا ساخت بمب فاصله ای ندارد. ادعایی که برای اثبات آن سندی ارائه نشده است. این ادعاها در حالی رسانه ای می شود که تهران بارها تاکید کرده که خواهان ساخت سلاح هسته ای نیست .همزمان خبرهایی رسانه ای شده مبنی بر این که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن و انتونی بلینکن، وزیر خارجه وقت این کشور قرار است راهی تل آویو شوند. آنگونه که منابع اگاه مدعی اند محور اصلی رایزنی های آمریکا و اسرائیل برنامه هسته ای ایران است. به ادعای آن‌ها نتانیاهو تلاش دارد تا واشنگتن را برای تحمیل فشارهای بیشتر علیه تهران واداشته و در نهایت آمریکا را با هراس از عبور ادعایی ایران از آستانه هسته ای به انتخاب گزینه نظامی وادار کند.