شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حلب#آزادسازی حلب

مردی که ابتدا پیشروی تروریست‌ها را متوقف و در ادامه حلب را آزاد کرد/گفت‌وگو با فرماندهان دفاع مردمی

مردی که ابتدا پیشروی تروریست‌ها را متوقف و در ادامه حلب را آزاد کرد/گفت‌وگو با فرماندهان دفاع مردمی

در تمام مراحل شکل‌گیری، تدارک، آموزش و تجهیز، شهید «قاسم سلیمانی» هدایت نیروهای «دفاع مردمی» حلب را بر عهده داشت: نقش حاج قاسم در آزادسازی حلب را هر کس که در نبردها حضور داشت، چه داخل شهر و چه حومه آن، حتی شهروندای عادی هم تأیید و تصدیق می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم از حلب، با گذشت بیش از 6 سال از آزادسازی شهر حلب در شمال سوریه از چنگال گروه های مسلح تکفیری، اهالی و ساکنین این شهر همچنان قدردان تلاش ها و مجاهدت های سرافرازانه گروه های مردمی مقاومت و همرزمانشان هستند که در سایه رهنمون های سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» موفق شدند تا گروه های تروریستی را از این شهر بیرون برانند.

«عمر المرعی»، نماینده مجلس سوریه، با اشاره به تصرف شهر حلب توسط گروه های تروریستی به تشریح نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در سازماندهی گروه های مقاومت از میان عشایر و قبایل شهر حلب پرداخت و اظهار داشت: از اوایل سال 2013 بود که گروه های مردمی عشایر حلب با همراهی نیروهای مقاومت تحت فرماندهی شهید سلیمانی سازماندهی شدند و با تشکیل جبهه ای واحد به مصاف نیروهای داعش رفتند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , حلب , ارتش سوریه , نبل و الزهرا ,

 

خالد المرعی فرمانده گردان امام باقر (ع) با اشاره به قدرت رهبری سردار شهید سلیمانی در پیوند میان نیروهای مقاومت مردمی و ارتش سوریه اظهار داشت: گروه های مردمی عشایر حلب ضمن هم پیمانی با نیروهای ارتش سوریه و مجاهدین شهرک«نبل» موفق شدند تا پس از تثبیت مواضع دفاعی خود تا سال 2016 به تدریج با پی ریزی عملیات های هجومی زمینه آزادسازی شهر حلب را از لوث ترویست های تکفیری رقم زنند.

فرمانده گردان امام باقر (ع) در سوریه آزادسازی ریف جنوبی حلب و شکستن محاصره شهرک های نبل و الزهرا را متاثر از قدرت سازماندهی، تدارک و آموزش فرماندهی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست.

«محمود مبیض»، خبرنگار سوری نیز نقش آفرینی سردار سلیمانی در ایجاد آشتی و پیوند میان نیروهای مقاومت مردمی و ارتش سوریه را مقدمه ای بر پیشروی های جبهه مقاومت از سال 2014 در محورهای منتهی به شهر حلب دانست و از حضور میدانی آن شهید والامقام در عرصه های نبرد به عنوان رمز پیروزی مجاهدین مقاومت و شکست حصر شهرک های نبل و الزهرا و در نهایت آزادسازی حلب یاد کرد.

انتهای پیام/