شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#سازمان همکاری

طالبان خطاب به سازمان همکاری اسلامی: دخالت نکنید

طالبان خطاب به سازمان همکاری اسلامی: دخالت نکنید

آماج نیوز نوشت: مجاهد ممنوعیت کار و آموزش زنان را یک تصمیمی «موقتی» خوانده و اضافه کرد که رهبری آنان در مورد کار و آموزش زنان در کشور «گام موقتی» برداشته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر سازمان هم‌کاری اسلامی در مورد منع آموزش زنان می‌گوید که نگرانی این سازمان قابل درک است و منع آموزش زنان یک گام موقتی است و این مشکل رفع خواهد شد.

سخن‌گوی طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جدی) در رشته توییتی‌های افزوده است همه کشورها باید به‌ کمک‌های خود با مردم افغانستان ادامه دهند و کشورها هم نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

مجاهد ممنوعیت کار و آموزش زنان را یک تصمیمی «موقتی» خوانده و اضافه کرد که رهبری آنان در مورد کار و آموزش زنان در کشور «گام مؤقتی» برداشته است.

او با اظهار این‌که تشویش سازمان هم‌کاری اسلامی در رابطه به تعلیم خانم‌ها «قابل درک» است اطمینان داده که با مساعد شدن زمینه این مشکل رفع خواهد شد.

این سخنان سخن‌گوی طالبان در حالی‌ست که با بازگشت دوباره آنان در قدرت بیش‌از یک سال می‌شود که دروازه‌های مکتب به روی بالاتر از صنف شش هنوز هم مسدود بوده و علاوه براین طالبان‌ طی دستوری زنان را از آموزش دانش‌گاهی و کار در موسسات غیردولتی نیز منع کرده‌اند.

311311