شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مجلس#لایحه بودجه

بودجه ۱۴۰۲ کشور تا پایان سال جاری مصوب می‌شود

اقبال شاکریی نماینده مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه فرصت کافی برای بررسی لوایح برنامه و بودجه در مجلس وجود دارد، گفت: می‌توان در فرصت باقیمانده تا پایان سال، لایحه بودجه سال آینده را در مجلس بررسی و مصوب کرد.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت برای بررسی لایحه بودجه سال آینده و همچنین لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس وجود دارد و باید از زمان موجود استفاده کنیم که این دو لایحه مسیر قانونی خود را طی کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه هر زمان که دولت لوایح برنامه و بودجه را تقدیم مجلس کرد، قوه مقننه موظف است در فرصت باقی مانده با افزایش ساعات کاری خود، این لوایح را بررسی کند، اظهار داشت: لایحه بودجه امروز به طور کامل تقدیم مجلس شد و دولت عزم خود را جزم کرده که لایحه برنامه هفتم را نیز سریعتر به مجلس ارسال کند.

وی تاکید کرد: با توجه به روحیه تعاملی بین دولت و مجلس، انتظار می رود که بتوان به صورت ضربتی لایحه بودجه را طبق آیین نامه تصویب و تا پایان سال به دولت ابلاغ کرد.

شاکری با بیان اینکه اگر لایحه برنامه هفتم پیش از پایان سال در مجلس تصویب نشود، می توان نسبت به تمدید موقت برنامه ششم توسعه اقدام کرد، افزود: با کار مستمر در دولت و مجلس می توانیم این دو لایحه کلیدی کشور را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت های دولتی را آبان ماه و بخش مربوط به تبصره ها و احکام آن را پنجم دی ماه تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی ماه جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

آیت الله رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال 1402 کل کشور روز دوم بهمن ماه در مجلس به رای گذاشته می شود.

منبع: ایرنا