شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

بررسی لایحه برافراشتن فقط پرچم آمریکا بر فراز سفارتخانه ها

بررسی لایحه برافراشتن فقط پرچم آمریکا بر فراز سفارتخانه ها

مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس قانون ممنوعیت برافراشتن پرچمی غیر از پرچم آمریکا را بر فراز سفارتخانه ها و کنسول گری های این کشور در سراسر جهان بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را ارائه کردند که برافراشتن پرچم‌هایی غیر از پرچم آمریکا را بر فراز سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در سراسر جهان ممنوع می‌کند.

بر اساس این گزارش، پیش نویس این قانون پس از آن صادر می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اجازه داده بود تا پرچم‌های دیگر از جمله پرچم‌های منقوش به عبارت «زندگی سیاه پوستان مهم است» بر فراز سفارتخانه‌های آمریکا برافراشته شود. این تصمیم پس از مرگ «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا اتخاذ شد.

«جف دانکن» نماینده کنگره آمریکا در خصوص این قانون گفت: پرچم زیبای آمریکا باید تنها پرچمی باشد که برفراز مقرهای دیپلماتیک و کنسولی ما در سرتاسر جهان به اهتزاز در می‌آید. هیچ پرچم یا نماد دیگری بهتر از این پرچم همه ما را به تصویر نمی‌کشد.

یک منبع آگاه در کنگره آمریکا در واکنش به این موضوع اظهار داشت: هنوز صحبت خاصی در مورد تصویب این قانون صورت نگرفته است، اما جمهوری خواهان خوشبین هستند که رهبری جدید جمهوری خواه با حمایت گسترده جمهوری خواهان از این ایده برای رأی گیری استقبال کند.