شهر خبر

در بیانیه پایانی نشست APA مطرح شد؛

هر گونه تندروی، خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی محکوم است

هر گونه تندروی، خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی محکوم است

نمایندگان پارلمان های شرکت کننده در سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA) در بیانیه پایانی هر گونه تندروی،خشونت، تروریسم و جنگ را به هر شکلی که تهدیدی علیه کشورها باشد، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، به کار خود پایان داد. در این نشست رؤسای کمیته‌های دائمی این مجمع در سال ۲۰۲۱، به ارائه گزارشی از مصوبات کمیته‌های مورد نظر خود پرداختند.

در این نشست اعضای هیئت رئیسه مجمع مجالس آسیایی برای سال ۲۰۲۳ تعیین شد و طی آن، بحرین به عنوان رئیس کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار، عراق، رئیس کمیته دائمی امور سیاسی، ایران، رئیس کمیته دائمی امور بودجه و برنامه ریزی و آذربایجان رئیس کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مورد تأیید اعضا قرار گرفتند.

بررسی وضعیت درخواست کنندگان ناظر در این سازمان از جمله موضوعات دیگر در این نشست بود که بر اساس نظر پارلمان‌های شرکت کننده، حضور سازمان‌های القدس، شبکه پارلمانی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (نم)، کنگره بین المللی نمایندگان پارلمان‌ها (IPC) و همچنین پارلمان عرب به عنوان سازمان‌های ناظر در این مجمع، مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

در بیانیه پایانی این نشست، نمایندگان پارلمان‌های شرکت کننده بر ضرورت تقویت همکاری‌های اقتصادی با یکدیگر و استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و همکاری در حوزه انرژی تاکید کردند. آنها هر گونه تندروی، خشونت، تروریسم و جنگ به هر شکلی که تهدیدی علیه کشورها باشد را محکوم کردند.

نمایندگان پارلمان‌های آسیایی اعلام کردند که رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و غصب سرزمین‌های اسلامی را محکوم می‌کنند، پارلمان‌ها همچنین بر عزم راسخ کشورها در استفاده از گفتمان با رویکرد چندجانبه گرایی برای نیل به اهداف مطرح شده در منشور مجمع مجالس آسیایی تاکید کردند.

در پایان این جلسه، علی علیزاده، رئیس هیئت پارلمانی ج. ا. ایران، ضمن تشکر از میزبانی مجلس ترکیه برای برگزاری این اجلاس، از نمایندگان شرکت کننده دعوت به عمل آورد تا در نشستی که به میزبانی مجلس شورای اسلامی با موضوع زنان برگزار خواهد شد، حضور یابند.

وی همچنین میزبانی پارلمان ج. ا. ایران را برای برگزاری نشست کارگروه اسناد پایه در شهر تبریز اعلام کرد.

قابل ذکر است، در این اجلاس سه روزه، علی علیزاده، رئیس گروه پارلمانی ج. ا. ایران در APA، معصومه پاشایی بهرام، محمدمهدی زاهدی، غلامرضا نوری قزلجه، جلیل رحیمی جهان آبادی از اعضای گروه پارلمانی ج. ا. ایران در مجمع مجالس آسیایی حضور داشتند.