شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#آلمان#وزیر اقتصاد#روستای

حمایت وزیر اقتصاد آلمان از اقدام خشونت بار پلیس در تخلیه لوتزرات

حمایت وزیر اقتصاد آلمان از اقدام خشونت بار پلیس در تخلیه لوتزرات

وزیر اقتصاد آلمان از عملیات تخلیه و پاکسازی خشونت بار پلیس علیه ساکنان و فعالان محیط زیست در روستای لوتزارت برای استخراج معدن زغال سنگ در این منطقه حمایت کرد و آن را اقدام درستی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، پاکسازی شهر زغال سنگ قهوه ای لوتزرات توسط نیروهای پلیس آلمان همچنان ادامه دارد. لوئیزا نویبائر، فعال آب و هوا، از اقدامات شبانه پلیس انتقاد کرد.

انتظار می رود پلیس همچنان عملیات تخلیه در این روستا در منطقه Rhenish Revier که توسط فعالان آب و هوا اشغال شده است را ادامه دهد. دیرک واینسپاچ، رئیس پلیس آخن، روز چهارشنبه گفت که چالش واقعی هنوز در برابر پلیس قرار دارد . او به پاکسازی هفت ساختمان در محل اشاره می کند.

نیروهای پلیس تا شب گذشته علیه فعالانی که می خواستند از حفاری زغال سنگ در زیر این منطقه جلوگیری کنند، اقداماتی را انجام دادند.

یک سخنگوی پلیس شب گذشته گفت البته پلیس هنوز در محل است. اما هیچ برنامه‌ای برای پاکسازی خانه ها در شب وجود ندارد. فعالان همچنان در این خانه ها و در خانه های درختی خودساخته اقامت دارند.

لوئیزا نوبائر، فعال جنبش «جمعه‌ها برای آینده»، اقدامات پلیس را کاملاً غیرقابل درک خوانده و گفت: بیرون راندن ساکنان در شب در تاریکی، این اقدامی خطرناک، تحریک آمیزو تنش زا است. او در توییتر پرسید این چه اقدامی است از چه می ترسند؟

قرار است شهرک لوتزرات تخریب شود تا بتوان ذخایر زغال سنگ زیر آن را استخراج کرد. فعالان آب و هوا می خواهند از این امر جلوگیری کنند.

در میان اعتراضات عمدتا مسالمت آمیز، پلیس تخلیه منطقه را از روز چهارشنبه آغاز کرد. افسران پلیس با استفاده از سکوهای بالابر در نقاط مختلف، فعالان را از درختان و سکوهایی که روی آن تحصن کرده بودند پایین آوردند. در ورودی این شهرک کار تخریب با بیل مکانیکی انجام شد و یکی از تابلوهای شهر نیز حذف شد.

جنبش موسوم به " لوتزارت را نمی توان پاکسازی کرد" از اقدامات اعتراضی مانند تحصن در این منطقه برای روز پنجشنبه خبر داده است. فعالان و حامیان جنبش "جمعه ها برای آینده" نیز می خواهند در روز دوم تخلیه اجباری این منطقه در سراسر کشور تظاهرات کنند.

پلیس در لوتزرات با نیروهای زیادی در محل حضور دارد. قبل از شروع تخلیه، مقاومت گسترده‌ای از قبل انتظار می رفت. از سوی دیگر، ناظران از فضای آرام در روز اول صحبت کردند. در آغاز تخلیه، درگیری‌هایی در اوایل صبح چهارشنبه رخ داد. به گفته پلیس، کوکتل مولوتف، سنگ و مواد آتش‌زا به سمت ماموران پرتاب شد. سخنگوی جنبش موسوم به "لوتزرات زندگی می کند" پلیس را به سختگیری متهم کرد.

در واکنش به انتقادات جنبش های آب و هوا از حزب سبز به دلیل تخلیه لوتزرات، رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان از این حزب در این باره ابراز نگرانی کرد. هابک شامگاه چهارشنبه در گفتگویی با زد دی اف گفت: این شرایط من را تحت تأثیر قرار می دهد و مانند همه اعضای حزب برای من هم تکان دهنده است. وی افزود: اما با این وجود باید توضیح دهیم که چه چیزی درست است. و آنچه درست بود متأسفانه جلوگیری از کمبود گاز، جلوگیری از ایجاد یک شرایط اضطراری انرژی در آلمان، همچنین با تولید برق اضافی از زغال سنگ و جلو بردن تدریجی روند تخلیه زغال سنگ بود.

وی تاکید کرد که لوتزارت راهی برای تداوم سیاست انرژی گذشته و تولید برق از زغال سنگ نیست بلکه خط پایانی بر آن است.

هابک گفت: متاسفانه روستای لوتزرات دیگر قابل نجات نیست، اما این پایان تولید برق با سوخت زغال سنگ در ایالت نوردراین وست فالن است .از این نظر - با احترام فراوان برای جنبش آب و هوا - به نظر من این مکان نماد اشتباهی ( برای این اعتراضات) است.

وزارت‌های اقتصاد به رهبری سبزها در دولت‌های فدرال و ایالتی نوردراین-وستفالن بر سر مصالحه‌ای با شرکت انرژی RWE به توافق رسیده بودند که شامل حفر زغال‌سنگ تحت لوتزرات و همچنین از طرفی حذف زودهنگام زغال سنگ در این ایالت تا سال 2030 بود.

لوتزرات ناحیه‌ای از شهر 43000 نفری Erkelenz در غرب ایالات نوردراین-وستفالن است. این دهکده که در وسط مزارع واقع شده است، اکنون مستقیماً در لبه معدن روباز زغال سنگ قهوه ای Garzweiler قرار دارد. زغال سنگ زیر آن قرار است برای تولید برق استخراج شود که فعالان محیط زیست با این مسئله مخالفند و در منطقه تحصن کرده‌اند.

پلیس روز سه شنبه به کار مقدماتی خود در آنجا ادامه داد و موانعی را که توسط گروه های معترض در جاده منتهی به محل نصب شده بود، پاکسازی کرد. فعالان محیط زیست زنجیره های انسانی تشکیل داده و در منطقه تحصن کردند.

به دلیل بحران انرژی فعلی، تولید برق از زغال سنگ برای شبکه برق اروپا اخیراً دوباره گسترش یافته است که این مسئله خشم فعالان محیط زیست از جمله در آلمان را برانگیخته است.

انتهای پیام/