شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#تیم ملی

چرخش ناگهانی تاج به سمت مربی خارجی | همه چیز برای انتخاب یک گزینه آماده شد!

پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

به‌نظر می‌رسد بهتر باشد فدراسیون فوتبال یک‌بار برای همیشه از اسامی تکراری و مربیان پیشین عبور کند و با انتخاب یک خارجی باسواد و پرانگیزه فضای جدیدی برای تیم ملی به‌وجود بیاورد.

برانکو و دالیچ

به گزارش همشهری آنلاین امروز سومین بازی تیم ملی عمان در جام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برگزار خواهد شد؛ دیدار با تیم مدعی عربستان که برای عمانی‌ها حائز اهمیت زیادی است. این بازی در فضایی آغاز می‌شود که انتقادها از برانکو در مسقط به‌شدت بالا گرفته است. سرمربی کروات در بازی اول در برابر عراق تن به تساوی صفر بر صفر داد. روی کاغذ نتیجه بدی نیست اما عمان در مسیر کسب این تک امتیاز خوش‌اقبال بود. آنها در بازی دوم هم ۳بر ۲یمن را بردند، اما این پیروزی از نظر ژورنالیست‌های عمانی ناکافی بوده، بنابراین آنها عرصه را بر ایوانکوویچ تنگ‌تر کرده‌اند. کار به جایی رسیده که حتی برخی از روزنامه‌نگاران، صراحتا برانکو را متهم می‌کنند به اینکه عمدا بد عمل می‌کند تا اخراج شود و به دیگر پیشنهادهایش برسد. یکی از آنها، منبع پیشنهادهای اخیر به برانکو را منطقه خاورمیانه عنوان و تأکید کرده بود به‌زودی حرفش اثبات خواهد شد!
همزمانی شرایطی که برانکو در عمان تجربه می‌کند، با بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی ایران باعث شده در داخل کشور حرف و حدیث‌ها پیرامون بازگشت برانکو اوج بگیرد. روشن نیست که اساسا قضاوت ژورنالیست‌های عمانی چقدر صحیح است (دست‌کم می‌توان گفت نظرات آنها منصفانه نیست، چون برانکو واقعا تیم خوبی ساخته) اما به هر حال اسم ایوانکوویچ همچنان برای کسانی در داخل کشور جذابیت دارد و چه‌بسا اگر او شغلش را از دست بدهد با پیشنهادهایی از ایران مواجه شود.

از زاویه دید منطقی، به‌نظر می‌رسد بهتر باشد فدراسیون فوتبال یک‌بار برای همیشه از اسامی تکراری و مربیان پیشین عبور کند و با انتخاب یک خارجی باسواد و پرانگیزه فضای جدیدی برای تیم ملی به‌وجود بیاورد، اما ممکن است تاج و مدیران فدراسیون بدون علاقه به چنین ریسکی، روی برانکو حساب کنند؛ کسی که هم فضای فوتبال ایران را می‌شناسد و هم با مشکلات کار در کشورمان آشناست. آیا فشار روزافزونی که عمانی‌ها بر برانکو وارد می‌کنند، مسیر او را به سمت تهران کج خواهد کرد؟ شاید هم بهبود عملکرد عمان در جام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، همه‌چیز را تغییر بدهد.