شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه#رئیس جمهور

وزیر خارجه اردن با مقام روس درباره بحران سوریه رایزنی کرد

وزیر خارجه اردن با مقام روس درباره بحران سوریه رایزنی کرد

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن با الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در امان پایتخت اردن برگزار شد پیرامون حل و فصل بحران سوریه رایزنی شد.

الصفدی گفت: تثبیت ثبات در جنوب سوریه و مقابله با تهدید قاچاق مواد مخدر و تروریسم و حضور شبه نظامیان خطری است که اردن با آن مواجه است و تمام اقدامات را برای مقابله با این موضوع اتخاذ کرده و آماده همکاری با روسیه جهت پایان دادن به آن است.

وزیر امور خارجه اردن همچنین بر اهمیت نقش روسیه به عنوان عامل ثبات در جنوب سوریه و نقشی که مسکو در تضمین ثبات در توافقات کاهش تنش و مصالحه دارد، تاکید کرد.

الصفدی در عین حال حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس تحقق مطالبات مردم این کشور و خلاص شدن سوریه از تروریسم و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور را خواستار شد.

وزیر خارجه اردن افزود که این امر شرایط لازم را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان طبق قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل مهیا می کند و این موضوع برای اردن در اولویت است.

سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه به امان در راستای پیگیری سفر ماه نوامبر گذشته وزیر امور خارجه روسیه به اردن صورت می گیرد و لاورنتیف در راس یک هیات مشترک بلندپایه با حضور مقامات ارشد روس از وزارت امور خارجه و دفاع این کشور که در زمینه سوریه مسئولیت دارند به اردن سفر کرده است.