شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان

منبع یمنی:

صنعا به شروط خود درباره پرداخت حقوق کارکنان ورفع محاصره پایبنداست

صنعا به شروط خود درباره پرداخت حقوق کارکنان ورفع محاصره پایبنداست

یک منبع دیپلمات به المیادین گفت که صنعا به شروط خود در پرداخت حقوق تمام کارمندان و رفع محاصره پایبند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع دیپلمات گفت که فشارهای بین المللی گسترده ای بر صنعا برای اجازه به ازسرگیری صادرات نفت یمن وجود دارد.

بر اساس این گزارش، این منبع که به نام وی اشاره ای نشده در گفتگو با شبکه خبری المیادین افزود که هدف از سفر هیات عمانی به صنعا برای دومین بار طی کمتر از دو هفته میانجیگری جهت توقف هدف قرار دادن بنادر نفتی از سوی صنعا است.

وی گفت: صنعا به شروط خود در پرداخت حقوق تمام کارمندان و رفع محاصره و ممنوعیت پروازها در مقابل ازسرگیری پمپاژ و صادرات نفت پایبند است.

منبع مذکور همچنین افزود که طرف عمانی تلاش های زیادی برای نزدیک سازی دیدگاه ها پیرامون موضوعات انسانی انجام می دهد.

این منبع ادامه داد: تلاش ها در راستای برقراری مجدد آتش بس صورت می گیرد و گفته های نماینده سازمان ملل درباره تلاش برای حل و فصل سیاسی موضوع تعجب برانگیزی است.

وی گفت: نماینده سازمان ملل با سخن گفتن از رویدادهایی در جریان مذاکرات که هیچ صحتی ندارد به یمنی ها و جهان توهمات تحویل می دهد. پرداخت حقوق ها، آزادی سفر و ورود فرآورده های نفتی حقوقی طبیعی هستند و قطع یا ممانعت و محدود سازی آنها جنایات جنگی بشمار می رود.

منبع مذکور تاکید کرد: ائتلاف سعودی قطع پرداخت حقوق ها، محاصره و تحریم هوایی را به برگ مذاکره و معامله درباره موضوعات انسانی تبدیل کرده است. مذاکرات جاری پیرامون پرونده انسانی است اما با سرسختی ائتلاف سعودی در امتیازدهی پیشرفتی ندارد.