شهر خبر

پروانه نانوایی ناقابل یک میلیارد تومان

پروانه نانوایی ناقابل یک میلیارد تومان

مهر: سید محمود حسینی پور عصر چهارشنبه در کارگروه آرد ونان استان نان را از موضوعات مهم در دولت بیان کرد و گفت: دولت برای ساماندهی وضعیت نان برنامه ریزی و طرح بزرگی را برای هوشمندسازی آن اجرا کرده است.

وی با اظهار اینکه همه حوزه‌های مرتبط با نان باید ساماندهی شود، گفت: خرید و فروش گواهی و پروانه نانوایی با قیمت‌های بالای یک میلیارد تومانی زیبنده استان نیست و بساط آن باید جمع شود.

وی با تاکید بر این که هر نانوایی باید یک متولی داشته باشد، خواستار نظارت دستگاه‌های امنیتی و اقتصادی در این بخش شد و گفت: سوداگردانی در بازار آرد و نان استان شکل گرفته که زیبنده نیست.

حسینی پور توجه به کیفیت نان را الزامی دانست و خواستار نظارت بر مراکز تولید آرد شد و با اشاره به گلایه مردم از کیفیت نان گفت: در پخت نان به کیفیت توجه ویژه ای نمی‌شود.

استاندار مازندران گفت: کارخانه‌ها ملزم به رعایت استانداردها برای ارتقای کیفیت آرد هستند و باید در این راستا نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی کیفیت نان را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: باید سامانه‌های نظارتی در استان تقویت شود و همه دستگاه‌ها در استان سامانه‌های نظارتی را فعال کنند و نظارت‌ها سیستمی شود.