شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#هواپیمای اوکراینی#مخالفت#کانادا

مخالفت دادگاه کانادا با توقیف دارایی‌های ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی

مخالفت دادگاه کانادا با توقیف دارایی‌های ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی

مهر نوشت: دادگاه عالی «اونتاریو» به مصادره اموال ایران در کانادا به بهانه واهی سقوط پرواز «پی‌ اس ۷۵۲» رأی منفی داد.

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، دادگاه عالی «اونتاریو» امروز چهارشنبه به مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران در کانادا به بهانه واهی پرداخت غرامت به بازماندگان سانحه هوایی سقوط پرواز پی‌اس ۷۵۲ رای منفی داد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، دادگاه عالی اونتاریو با رد دادخواست توقیف برخی اموال و حساب های دولتی ایران در کانادا در خصوص برداشت غرامت سقوط این هواپیما اعلام کرد که این اموال متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس قواعد حقوق بین‌ الملل شامل مصونیت می‌ شود.

شبکه تلویزیونی سی بی‌ سی در این باره اعلام کرد که برخی از خانواده‌ های بازماندگان به دنبال اجازه دادگاه برای تصرف ۳ ملک در اتاوا و برداشت پول از حساب‌ های بانکی دولت ایران بودند.

مرکز رسانه قوه قضائیه پنجشنبه ۲۴ آذر ماه برگزاری سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی ۷۴۷ کشور اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آنها به ریاست قاضی ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران را رسانه ای کرد.

پیش از این و در طی دو جلسه قبلی دادگاه، شکات و وکلای آنها، اشکالاتی به مرحله تحقیقات و نظرات کارشناسی موجود در پرونده گرفته بودند که قاضی با وارد دانستن این اشکالات، پرونده را بابت رفع برخی نواقص به دادسرا برگرداند و امروز و پس از رفع این اشکالات دادگاه برگزار گردید

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی مهرانفر ضمن تسلیت شهادت جانباختگان پرواز PS۷۵۲ اوکراین و طلب مغفرت الهی برای آن‌ها، بیان کرد: دادگاه بر این باور و مصمم است تا برابر اصول دینی و قانونی که حاکم بر آئین دادرسی کیفری است، دادرسی عادلانه و منصفانه‌ای داشته باشد. طی فرآیند تشکیل پرونده و بررسی آن، محتوای پرونده در اختیار وکلای شاکیان و متهمین بوده و آن‌ها از نزدیک در جریان موضوع هستند و پرونده را مطالعه کردند.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و تفهیم اتهامات به متهمان پرونده، قاضی مهرانفر با دعوت از شاکیان پرونده به جایگاه از آن‌ها خواست تا در خصوص پرونده صحبت و درخواست‌های خود را در دادگاه مطرح کنند.

تعدادی از شاکیان با حضور در جایگاه ضمن بیان مطالب خود، خطاب به رئیس جلسه دادگاه عنوان کردند: از ریاست این دادگاه می‌خواهیم با قاطعیت رأی صالح و قاطعی صادر شود.

310310