شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#حمله سایبری

وزیر حمل و نقل آمریکا:

مدرکی از حمله سایبری به سیستم پروازی آمریکا وجود ندارد

مدرکی از حمله سایبری به سیستم پروازی آمریکا وجود ندارد

وزیر حمل و نقل آمریکا، برغم فلج شدن خطوط هوایی در این کشور، احتمال حمله سایبری را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی زمین گیر شدن هواپیماها در آمریکا، وزیر حمل و نقل این کشور منکر حمله سایبری به خطوط هوایی کشورش شد.

«پیت بوجیج» وزیر حمل و نقل آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به فلج شدن خطوط هوایی در این کشور به شبکه خبری سی ان ان گفت که تاکنون هیچ مدرکی دال بر اینکه سیستم اطلاع رسانی پرواز کشور، هدف حمله سایبری قرار گرفته است، در دست نیست.

پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: ما هنوز دلیل این نقص را نمی‌دانیم. اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده هم هنوز دلیل این نقص را نمی‌داند. اما قرار است تحقیقاتی در این باره انجام شود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا ساعاتی پیش با انشتار پیامی در توئیتر اعلام کرد به علت «نقص فنی» تمام پروازها در سراسر آمریکا به تأخیر افتاده است.

درادامه این پیام آمده است که «ما هم‌اکنون در حال انجام بررسی‌های نهایی و راه‌اندازی مجدد سیستم‌های پرواز هستیم. مشکل تأخیر در پروازها در سراسر حریم هوایی آمریکا تا رفع مشکل ادامه خواهد داشت. تلاش‌ها برای بررسی مشکل «اطلاعیه سیستم مأموریت هوایی» در جریان است؛ اطلاعیه‌ای که از طرف مقامات هواپیمایی به خلبانان نسبت به خطرات احتمالی در طول پرواز هشدار می‌دهد».