شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس جمهور#لهستان

زلنسکی: اوکراین قدردان حمایت های لیتوانی و لهستان است

زلنسکی: اوکراین قدردان حمایت های لیتوانی و لهستان است

رئیس جمهور اوکراین دیدار با همتایان خود از کشورهای لیتوانی و لهستان را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه یوکرین فورم، رئیس جمهور اوکراین دیدار با همتایان لیتوانیایی و لهستانی خود را پربار توصیف کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز چهارشنبه و پس از دیدار با «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان و نیز « گیتاناس ناوسدا» همتای خود از لیتوانی اعلام کرد که با روسای جمهور لهستان و لیتوانی گفتگوهای پرباری داشته و تصمیمات مهمی در موضوع تقویت امنیت مشترک اتخاذ شده است.

رئیس جمهور اوکراین، که کشورش در آستانه یک سالگی جنگ با روسیه قرار دارد، در پیامی در این خصوص اعلام کرد : ما از اولین روزهای تهاجم همه جانبه، حمایت دوستانه مردم لهستان و لیتوانی را احساس کرده ایم. من از آندری دودا و گیتاناس ناوسدا برای دیدارشان قدردانی میکنم. از شما برای کمک به مردم ما سپاسگزارم.

در این راستا، دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد که لیتوانی متعهد شده است تا سامانه‌های دفاع هوایی را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد. همچنین رئیس جمهور لهستان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان خود از اوکراین و لیتوانی اعلام کرد : اخیراً تصمیم ما بر این شد تا چنین [تانک‌هایی] را از لهستان به اوکراین منتقل کنیم. شماری تانک‌های لئوپارد در چارچوب ائتلاف بین المللی به اوکراین ارائه خواهد شد.