شهر خبر

سوئد: پیروزی اوکراین در جنگ برای همه کشورهای اروپایی اهمیت دارد

سوئد: پیروزی اوکراین در جنگ برای همه کشورهای اروپایی اهمیت دارد

نخست وزیر سوئد اعلام کرد این کشور همراه با دیگر متحدان اروپایی خود به حمایت از اوکراین ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفاکس، نخست وزیر سوئد حمایت از اوکراین را از مهمترین اولویت های این کشور در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا دانست.

«اولف کریسترسون» نخست وزیر سوئد، که کشورش به تازگی به ریاست دوره ای اتحادیه اروپا رسیده، می گوید که اولویت اصلی در دستور کار ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا، حمایت از اوکراین در برابر روسیه خواهد بود.

نخست وزیر سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم تاکید کرد که اولویت اصلی اوکراین است تا کار به نحوی ادامه یابد که اطمینان حاصل شود که اتحادیه اروپا از نظر حمایت از اوکراین، از نظر تحریم ها علیه روسیه، از نظر نظامی، اقتصادی و سیاسی متحد باقی می ماند. همچنین در بحث اتحاد بین کشورهای اروپایی و ایالات متحده متحد، این وحدت بسیار مهم است.

کریسترسون گفت که در دوران ریاست اتحادیه اروپا، استکهلم، اول از همه، به حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین از هر نظر ادامه خواهد داد.

این مقام سوئدی، پیروزی اوکراین در این جنگ را برای سایر کشورها نیز دارای اهمیت حیاتی دانست و گفت که اتحاد در اروپا و اتحاد میان اروپا و ایالات متحده مهمترین موضوع در دوران ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا خواهد بود.

نخست وزیر سوئد اشاره ای هم به ارسال سلاح به کی یف داشت و تاکید کرد که کشورش می خواهد کارهای بیشتری در این باره انجام دهد و در این زمینه با شرکای خود هماهنگ است. به گفته وی، تصمیماتی در این خصوص در ژانویه اتخاذ خواهد شد.

کریسترسون گفت که مقامات اروپا بر سر ادامه کمک به اوکراین توافق کرده اند.

وی بدون اشاره به اینکه چه نوع سلاح های راهی اوکراین می شود، افزود که زمانی که تصمیم گرفته شود، این موضوع اعلام خواهد شد.

نخست وزیر سوئد تاکید کرد: مهم است که بگوییم ما یک مسئولیت مشترک اروپایی داریم.