شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس جمهور#لهستان#تانک#ارسال#کند

لهستان به اوکراین تانک ارسال می کند

لهستان به اوکراین تانک ارسال می کند

رئیس جمهور لهستان اعلام کرد تانک های لئوپارد بخشی دیگری از تسلیحات نظامی ارسالی به اوکراین را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفاکس، رئیس جمهور لهستان همسو با متحدان غربی خود بر تداوم ارسال سلاح جنگی به اوکراین تاکید کرد.

« آندری دودا» رئیس جمهور لهستان امروز چهارشنبه با تاکید بر تداوم جنگ افروزی در اوکراین گفت که این کشور به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین المللی از کشورهای غربی، شماری تسلیحات نظامی از جمله تانک های لئوپارد در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهد.

رئیس جمهور لهستان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان خود از اوکراین و لیتوانی اعلام کرد : اخیراً تصمیم ما بر این شد تا چنین [تانک‌هایی] را از لهستان به اوکراین منتقل کنیم. شماری تانک‌های لئوپارد در چارچوب ائتلاف بین المللی به اوکراین ارائه خواهد شد.

بنا به اعلام رئیس جمهور لهستان، تصمیم گیری در خصوص تشکیل چنین ائتلاف بین المللی در حمایت از اوکراین از پیش گرفته شده است.

دودا در ادامه افزود :همانگونه که می دانید لازم است موافقت های رسمی مشخص شود. اما ابتدا باید یک ائتلاف بین المللی ایجاد کنیم و ما تصمیم گرفته ایم این ائتلاف بین المللی را تشکیل دهیم.

رئیس جمهور لهستان همچنین در ادامه بار دیگر ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو ائتلاف بین المللی حامی اوکراین به زودی اولین گروه از تانک لئوپارد به همراه سایر انواع تانک ها را به اوکراین ارسال کنند.