جانبازان بالای ۷۰ درصد می توانند خودرو وارد کنند

 سید ابراهیم رئیسی - رئیس جمهوری - صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، دومین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

بر اساس لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی، مطابق بند (و) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴ آینده، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای ۷۰ درصد که در سنوات گذشته، از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده باشند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر یا رعایت قوانین و مقررات ارائه کند. 

در خصوص سایر مشمولین ماده (۴۵) قانون مذکور، از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام کند.

یادآوری می‌شود که بودجه سال جاری، وزارت صمت مکلف شد که به جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ تخصیص دهد.