شهر خبر

به دنبال بارش برف رخ داد؛

افزایش مصدومان سقوط و تصادف در گناباد

افزایش مصدومان سقوط و تصادف در گناباد

گناباد ـ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: به دنبال بارش برف و لغزندگی معابر، مصدومان ناشی از سقوط و تصادف در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیل زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان گناباد اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده تا ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه، پنج فقره تصادف با هشت مصدوم، سه مورد سقوط در سطح همتراز و دو مورد سقوط از ارتفاع پایین اتفاق افتاده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه مصدومان این حوادث با حضور به موقع و انجام اقدامات درمانی لازم به بیمارستان‌های شهرستان‌های گناباد و بجستان منتقل شدند، از شهروندان خواست تا به هنگام عبور از معابر، مراقب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان‌ها باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از ترددهای غیرضرور و لزوم رعایت نکات و مسائل ایمنی به شهروندان توصیه کرد که از ماجراجویی و تردد بر روی لبه ساختمان‌ها و سطوح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی خودداری کنند.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث و تجربه‌های قبلی در خصوص ورزش‌های زمستانی، اسکی با وسایل ناایمن مانند تیوپ‌های خودرو می‌تواند باعث آسیب‌های متعدد و حتی آسیب نخاعی در پیست‌های غیر استاندارد گردد.

گفتنی است؛ طرح امداد زمستانی همه ساله و بر اساس دستورالعمل کشوری در آذر ماه شروع شده است که تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.