شهر خبر

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی:

نتانیاهو گسترش شهرک سازی را بیهوده می داند/ بن گویر تحریم نمی شود

نتانیاهو گسترش شهرک سازی را بیهوده می داند/ بن گویر تحریم نمی شود

«توماس نایدز» با طرح این ادعا که نتانیاهو معتقد است که گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری کمکی به حل مسئله فلسطین نمی کند، گفت که آمریکا تعامل با «ایتمار بن گویر» را تحریم نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مدعی شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او قول داده است که کنترل امور را به دست خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، «توماس نایدز» در نخستین مصاحبه پس از تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی با شبکه عبری «کان» افزود: نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که گسترش شهرک سازی کمکی به راه تشکیل دو قلمرو مستقل در فلسطین نمی‌کند.

سفیر آمریکا همچنین تصریح کرد که آمریکا تعامل با «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را تحریم نمی‌کند بلکه با دولتی که به ادعای او به صورت دموکراتیک انتخاب شده است، همکاری می‌کند.

«توماس نایدز» با تأکید بر اینکه در موضوع تلاش کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای ایجاد اصلاحات در دستگاه قضائی این رژیم دخالت نخواهد کرد، گفت: در صلاحیت آمریکا نیست که دولت اسرائیل را در مواردی مانند اصلاحات قضائی، تحت اراده و خواست خود قرار دهد.