شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#اوکراین

آمریکا به بهانه جنگ اوکراین به دنبال سندسازی برای اعمال فشار بر ایران است/ ایران با افزایش ظرفیت هسته‌ای و توان دفاعی تهدیدات رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند

آمریکا به بهانه جنگ اوکراین به دنبال سندسازی برای اعمال فشار بر ایران  است/ ایران با افزایش ظرفیت هسته‌ای و توان دفاعی تهدیدات رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا به دنبال وقت کشی است تا تکلیف جنگ اوکراین مشخص شود تا بتوانند به بهانه اینکه ایران و روسیه با هم در جنگ اوکراین همکاری نظامی دارند سندسازی و برای تحت فشار قرار دادن ایران جهت پذیرش شرایط آمریکا دستاورد بسازند.

ثمانه اکوان کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال احیای برجام و تحمیل شرایط خودش یعنی  عدم  انتفاع اقتصادی ایران از توافق است و همچنین می‌خواهد تهدید خود را بالای سر برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد و همزمان سیاست آمریکا این است که به بهانه اعتراضات در ایران و همکاری نظامی ایران و روسیه تحریم‌های اقتصادی را افزایش دهد. 

وی افزود: آمریکا به دنبال وقت کشی است تا تکلیف جنگ اوکراین مشخص شود تا بتوانند به بهانه اینکه ایران و روسیه با هم در جنگ اوکراین همکاری نظامی دارند سندسازی و برای تحت فشار قرار دادن ایران جهت پذیرش شرایط آمریکا دستاورد بسازند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در زمان مذاکرات هسته ای با بهانه های حقوق بشری تحریم ها را علیه ایران افزایش دادند و اکنون با بهانه همکاری نظامی با روسیه اظهار  داشت: ایران با افزایش توان و ظرفیت هسته ای و توسعه فعالیت‌های دفاعی خود هم تهدیدات رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند و آمریکا برای احیای برجام احساس نیاز خواهد کرد. 

به گزارش برنا، آمریکا با طرح ادعاهایی همچون استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین گوشه‌چشمی نیز به اجماع‌سازی برای بازگرداندن تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران دارد که در ۲۷ مهر ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) و بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و به عنوان یکی از بند‌های برجام لغو شده بود.

اما جمهوری اسلامی ایران علی رغم همکاری و روابط نزدیک با روسیه، در ماجرای جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی و دعوت دو طرف به پرهیز از جنگ را در پیش گرفته است.

 

انتهای پیام