شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#بخش خصوصی#تحقیق و تفحص

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد؛

تحقیق و تفحص از پالایشگاه خون به صحن علنی مجلس می رود

تحقیق و تفحص از پالایشگاه خون به صحن علنی مجلس می رود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از موافقت کمیسیون با تحقیق و تفحص از روند واگذاری پالایشگاه پژوهش و پالایش پلاسما سازمان انتقال خون به بخش خصوصی و ارجاع آن به صحن علنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، زهرا شیخی، با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی درخواست تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد نحوه واگذاری پالایشگاه پژوهش و پالایش پلاسمای سازمان انتقال خون به بخش خصوصی با حضور وزیر بهداشت، نماینده متقاضیان و مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: در مورد این پالایشگاه با ابهام در واگذاری، قیمت گذاری، مزایده و عدم راه اندازی به رغم اتمام قرارداد ۵ ساله و عمل به تعهدات توسط بخش خصوصی مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پلاسما موضوع حاکمیتی است، بنابراین حساسیت کار را افزایش می دهد و بر اساس اظهارات مسئولان حقوقی وزارت بهداشت هر چند این موضوع مربوط به سال ها پیش است اما در حال حاضر پیگیر موضوع هستند و تذکرات لازم برای اتمام مهلت قانونی داده شده بود و با توجه به اتمام پایان قرارداد، قرارداد باید فسخ و زمین پروژه به سازمان انتقال خون و در اصل به دولت بازگردانده شود.

شیخی ادامه داد: همچنین مسئولان مربوطه یادآور شدند که بررسی‌های قضائی و نظارتی ویژه ای در مورد این موضوع توسط دستگاه های نظارتی و قوه قضائیه در حال انجام است.

وی یادآور شد: دیوان محاسبات هم گزارشی را در مورد نحوه واگذاری این پالایشگاه ارائه کرد که بر اساس آن اصل واگذاری خلاف قانون بوده و مسائل پیچیده ای در مورد نحوه واگذاری وجود دارد. اعضای کمیسیون هم تاکید داشتند که کشور به راه اندازی پالایشگاه پلاسما نیاز جدی دارد اما نحوه پیگیری و مسیر طی شده راه اندازی نیاز به بررسی های ویژه دارد و به طور قطع باید بر اساس قوانین و مقررات انجام شود؛ در نهایت پس از بحث و گفتگوهای صورت گرفته موضوع تحقیق و تفحص رای گیری شد که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.