شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آلمان#اینترنت#یورو#وزیر خارجه

کمک۴۰میلیون یورویی آلمان به اوکراین/۲۰میلیون یورو برای اینترنت

کمک۴۰میلیون یورویی آلمان به اوکراین/۲۰میلیون یورو برای اینترنت

وزیر خارجه آلمان از حمایت ۴۰ میلیون یورویی از اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به خارکف اوکراین گفت که آلمان ۴۰ میلیون یورو دیگر برای حمایت از اوکراین کمک خواهد کرد و قول داد که از تلاش‌ها برای تأمین تسلیحات کیف دست نکشد.

به گفته سرویس خبری دویچه وله، وزیرخارجه آلمان گفت: «جنگ تا هر زمان که طول بکشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. ما از تلاش‌ها برای حمایت نظامی بیشتر با هدف نجات جان انسان‌ها دست برنخواهیم داشت.»

قرار است که از این کمک‌ها؛ ۲۰ میلیون یورو برای کمک به زنده ماندن در زمستان از جمله تأمین هزینه ژنراتورهای برق و مین زدایی هزینه شود. همچنین به گفته بائربوک، ۲۰ میلیون یوروی دیگر به گسترش شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اختصاص خواهد یافت. گفته شده این پول می‌تواند ساخت حدود ۱۰ هزار پایانه دریافت سیگنال اینترنت ماهواره‌ای را برای اوکراینی‌ها تأمین کند.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز سه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به شهر خارکیف واقع در اوکراین سفر کرد. یک رسانه آلمانی در این باره اعلام کرد که وی اولین عضو کابینه آلمان است که از خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین بازدید کرده است.

این در حالیست که وزیر خارجه آلمان ۱۹ شهریور ماه سال جاری در دومین سفر خود به کی یف و چند هفته پس از سفر نخست وزیر اوکراین به برلین، وارد این کشور شده بود.

بائربوک در بیانیه‌ای گفته بود: «امروز به کی‌یف سفر کردم تا نشان دهم آنها (اوکراین) می‌توانند همچنان به ما تکیه کنند و اینکه ما با ارسال تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه و مالی، مادامی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهیم بود. مشخص است که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) تصور می‌کند که ما از همدردی با رنج اوکراین، خسته می‌شویم و روی این موضوع حساب کرده است. او فکر می‌کند که می‌تواند با دروغ در جوامع ما تفرقه انداخته و از طریق انتقال انرژی، از ما اخاذی کند! این محاسبات نباید جواب دهد و نخواهد داد، زیرا تمام اروپا می‌داند که اوکراین مدافع صلح ما است.»

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، غرب و اروپا در اقداماتی تنش‌آفرین و جنگ‌افروزانه، ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کرده و با تأمین کمک‌های نظامی و غیرنظامی برای این کشور، به استمرار جنگ در اوکراین دامن زده‌اند.