شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسکاتلند

اعتصاب داربست ها بر سر اختلاف پاداش در اسکاتلند

اعتصاب داربست ها بر سر اختلاف پاداش در اسکاتلند

داربست‌ها و سایر مشاغلی که در کارخانه داروسازی GSK در اسکاتلند کار می‌کنند، به دلیل امتناع کارفرما از پرداخت پاداش، ابزارهای کاری خود را کاهش دادند و دست به اعتصاب زند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ حدود 40 کارگر شاغل در Kaefer Limited روز گذشته (دوشنبه 9 ژانویه) در کارخانه GSK در ایروین اسکاتلند اعتصاب کردند. آنها به دنبال پرداخت پاداش 2.37 پوند در ساعت هستند، حداکثر مجاز طبق توافقنامه صنعتی مربوطه (توافقنامه ملی برای صنعت ساخت و ساز مهندسی [NAECI]).

کارگران شامل داربست، برق، کابل کش و کارگر هستند. اعتصاب هر روز تا 23 ژانویه ادامه خواهد داشت. همچنین ممنوعیت اضافه کاری نیز تا 2 فروردین ادامه خواهد داشت و اقدام صنعتی مستقیماً بر تعمیر و نگهداری کارخانه تأثیر خواهد گذاشت.

شارون گراهام، دبیر کل یونیت گفت: «GSK که کارخانه ایروین را اداره می کند، سود چشمگیری به دست می آورد. پرداخت پاداشی که اعضای ما به دنبال آن هستند مانند قطره ای از دریا به خزانه پر از آب آنهاست. با این حال، پیمانکار Kaefer که ما مستقیماً با آن در محل اختلاف داریم، از دادن آنچه که به اعضای ما حق دارند امتناع می ورزد. کارگران از حمایت 100 درصدی Unite در مبارزه خود برای مشاغل، حقوق و شرایط بهتر برخوردار خواهند بود.»

GSK در سه ماهه سوم سال 2022 فروش 7.8 میلیارد پوندی و سود عملیاتی کل 1.2 میلیارد پوند را ثبت کرد.

انتهای پیام