شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#پرسپولیسی‌ها#داوری

آوانتاژ برای گل‌های پرسپولیس یا اعلام پنالتی؟ / پاسخ کارشناس داوری به ۲ سوال بزرگ پرسپولیسی‌ها مقابل ون‌پارس

سعاد وفاپیشه بازی حذفی تیم‌های پرسپولیس و ون پارس اصفهان را سوت زد که این بازی با پیروزی پرسپولیس در ضیافت پنالتی‌ها تمام شد.

رضا کرمانشاهی داور سرشناس فوتبال ایران که به عنوان کارشناس داوری در نقد عملکرد داور بازی پرسپولیس و ون پارس به نکته‌های جالبی اشاره کرد.

رضا کرمانشاهی در خصوص قضاوت سعاد وفاپیشه گفت: این داور برای اولین بار یک بازی پخش زنده را سوت می زد و در مجموع عملکرد خوبی داشت. هرچند اشتباهاتی هم از او دیدیم ولی به هرحال داور جوان و آینده داری است و می توان از اشتباهاتش گذشت. فقط برخی رفتارهایش مثل حرکت دادن هر دو دست را نپسندیدم و سعاد وفاپیشه باید برای بازی های پخش زنده، استایل بهتری داشته باشد.

کرمانشاهی تاکید کرد: پنالتی دقیقه ۸ به سود ون پارس به اشتباه اعلام شد چرا که ابتدا مهاجم ون پارس روی مدافع پرسپولیس خطا کرد. در صحنه گل اول پرسپولیس هم داور باید آوانتاژ می داد تا بازیکن صاحب توپ پرسپولیس، ضربه اش را بزند. این درست که می گویند در محوطه جریمه بهترین آوانتاژ اعلام ضربه پنالتی است اما وقتی توپ به یار خودی می رسد، داور باید مکث کند سرنوشت توپ مشخص شود. روی پنالتی دقیقه ۱۱۶ پرسپولیس هم داور دوباره همین اشتباه را تکرار کرد در حالی که می توانست اجازه بدهد بعد از خطا روی مهاجم پرسپولیس توپ به یار خودی برسد.