شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

کشته شدن ۱۷۰ نظامی اوکراین طی یک روز

کشته شدن 170 نظامی اوکراین طی یک روز

نیروهای ملی جمهوری دونتسک خبر دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۷۰ نظامی اوکراینی را کشته اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ملی جمهوری دونتسک روز سه شنبه اعلام کردند که در جریان عملیات مشترک نیروهای جمهوری دونتسک و ارتش روسیه، دست کم ۱۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای جمهوری دونتسک و ارتش روسیه دو تانک ارتش اوکراین از نوع T-۶۴BV ، سه توپ از نوع ۲S۳ Akatsia ، چهار توپ هاوترز ۱۵۵ میلیمتری، ۱۹ خودروی زرهی و خودروهای وابسته به ارتش اوکراین را نابود کرده اند.

این در حالی است که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه سه‌شنبه (دهم ژانویه) گفت روسیه اکنون در حال جنگ با ائتلاف نظامی ناتو تحت هدایت آمریکا در اوکراین است و غرب در تلاش است روسیه را از هم فروبپاشد و در نهایت آن را از نقشه سیاسی جهان پاک کند.

وی در اظهاراتش گفت خودکفایی روسیه، غرب را که به دنبال تجزیه آن است، آشفته می‌کند. به گفته این مقام امنیتی روس، روسیه به ارتش و اطلاعات قوی برای خنثی کردن تهدیدهای نظامی نیاز دارد.

اخیراً سخنگوی کرملین تاکید کرد که کمک‌ تسلیحاتی غرب به اوکراین مانع دستیابی ارتش روسیه به اهداف نظامی خود نخواهد شد. او این اظهارات را همزمان با زمزمه‌هایی مبنی بر ارسال تانک‌ها و خودروهای زرهی از سوی کشورهای غربی به ارتش اوکراین، اعلام کرد.

فرانسه و آلمان در روزهای گذشته اعلام کردند که خودروهای جنگی سبک به اوکراین می‌فرستند و حمایت نظامی خود از کی‌یف را افزایش می‌دهند. آمریکا نیز اعلام کرده که خودروهای جنگی زرهی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

اخیراً در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور آتش‌بس دو روزه در سراسر خط مقدم درگیری‌ها در اوکراین را اعلام کرد، مقامات کشورهای غربی بر طبل خصومت با رد پیشنهاد آتش‌بس و اعلام تداوم حمایت نظامی از اوکراین کوبیدند.